• Escoltar

Estudis de Ciències de la Salut

Foto: Just Main / Unsplash

07/03/2017

La contaminació electromagnètica, l'amenaça sanitària del segle XXI

La tecnologia evoluciona a un ritme vertiginós. Cada vegada més vivim envoltats de tota mena d'aparells ‒mòbils, routers, antenes, telèfons sense fil...‒, dispositius que emeten unes ones que originen camps electromagnètics que podrien tenir conseqüències per a la salut però encara són una incògnita. No hi ha estudis científics concloents sobre els efectes negatius que poden tenir les radiacions sobre el nostre cos, però mentrestant els experts consideren que val la pena prendre mesures preventives. Què podem fer en el nostre dia a dia per a evitar les radiacions dels aparells que ens envolten?

Foto: RecerCaixa

24/02/2017

Tres ajuts RecerCaixa per a investigar sobre nous models d'aprenentatge i la participació ciutadana en l'àmbit de la salut

La UOC ha obtingut tres dels divuit projectes seleccionats en la setena convocatòria del programa RecerCaixa. Els projectes «SMART CLASSROOM. Codisseny d'entorns d'aprenentatge innovadors: recercant nous models d'aula», liderat per Guillermo Bautista; «La gestió col·laborativa de la medicació: un projecte de recerca i acció participativa en salut mental», d'Asún Pié de la UOC i d'Ángel Martínez de la URV, i «mSalut: reptes i oportunitats per als sistemes de salut», dirigit per Francisco Lupiáñez, han rebut en total una dotació de 265.485 euros per abordar problemes socials des d'una perspectiva innovadora i participativa.

Foto: Rubén Permuy/UOC

22/02/2017

Sis start-ups de la UOC, al 4YFN del Mobile

Projectes per a la creació de videojocs, per a l'optimació de les despeses dels autònoms o per a l'assessorament nutricional en línia participaran, del 27 de febrer al 1 de març, juntament amb altres iniciatives digitals de la UOC, en la fira internacional d'start-ups 4YFN. Aquest esdeveniment d'innovació tecnològica, organitzat en el marc del Mobile World Congress, preveu acollir enguany més de 20.000 assistents, entre emprenedors, empreses emergents i inversors.

Foto: Irene Miranda / (CC) Flickr

07/02/2017

La manca d'educació emocional causa un augment del consum de tranquil·litzants entre els joves

El consum de tranquil·litzants amb recepta o sense entre els joves s’ha multiplicat en la darrera dècada. Segons dades del Ministeri de Sanitat publicades el 2015, el 2005 un 5,1% dels joves d’entre 15 i 34 anys havien consumit algun cop aquest fàrmac, una xifra que el 2013 —any de les últimes dades fetes públiques— s’havia més que doblat i havia arribat al 12,3%. Pel que fa al percentatge dels que n’havien pres un cop al mes, era del 2,7% el 2005 i del 5,6% el 2013. Però què porta aquest col·lectiu a consumir aquest tipus de medicació? Quines són les causes de l’increment del seu consum? Mireia Cabero, professora col·laboradora del grau de Psicologia de la UOC, i Manuel Armayones, coordinador de l’eHealth de la UOC i professor investigador dels estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació, ho analitzen.

Foto: Inbal Marilli / Unsplash

01/02/2017

Quaranta-quatre colombians estudiaran màsters a la UOC gràcies al programa de beques amb ICETEX

Quaranta-quatre colombians estudiaran màsters universitaris gràcies a les beques ofertes per la UOC en la convocatòria de la Comissió Nacional de Beques a l'Exterior de l'ICETEX, publicada el passat mes de novembre de 2016. Aquestes beques educatives brindaran l'oportunitat d'estudiar en una universitat europea als estudiants de Colòmbia amb millor acompliment acadèmic.

Foto: UOC

13/01/2017

33.500 estudiants faran 60.000 exàmens a l'Estat i a l'estranger

Els dies 11, 14 i 21 d'aquest mes, 33.500 estudiants de la UOC faran les proves finals d'avaluació. Un total de 23 seus repartides per l'Estat i Andorra acullen durant aquestes tres jornades unes 59.500 proves finals amb el suport de 400 persones de gestió i 200 professors, una de les logístiques més grans que es fan d'aquesta mena a l'Estat. Es destaquen les 2.500 proves que es faran virtualment i la prova pilot amb uns 225 d'estudiants que, des de l'estranger i per segona vegada, faran 450 proves amb un sistema nou de reconeixement facial que verificarà la seva identitat.

Foto: Creative Tools / (CC) Flickr

11/01/2017

Les impressores 3D de menjar, aliades en al·lèrgies i intoleràncies

Les impressores 3D s’obren camí en àmbits ben diferents. Aquestes màquines, a més d’emprar-se per a imprimir peces en el sector industrial, fabricar pròtesis per a la medicina o elaborar les figures més diverses de decoració, també estan entrant a la cuina. De moment, a les cuines de grans restaurants i serveis d’àpats; però, en un futur pròxim, aspiren a ocupar un espai entre la torradora i la cafetera i convertir-se en un electrodomèstic més amb finalitats gastronòmiques.