• Escoltar

Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació

Foto: UOC

07/03/2017

Comença el concurs de booktrailers per a joves

La UOC, el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya i el magazín cultural Catorze convoquen el quart concurs de tràilers de llibre (booktrailers) per a joves de 14 a 18 anys. «Aquesta és una oportunitat perquè els adolescents s'engresquin a conjugar dos mons: el dels llibres que més els han emocionat amb el de la creació audiovisual», explica Teresa Fèrriz, directora del portal d'autors i obres LletrA.uoc.edu. Un tràiler de llibre és una producció audiovisual breu que serveix per a promocionar un llibre. Es recomana o es presenta la lectura amb imatges i textos curts amb la intenció de captar nous lectors.

Foto: Flickr / Prayitno (CC)

24/02/2017

Els professionals de la comunicació, part imprescindible de la gala dels Oscars

Els Premis de l'Acadèmia (Academy Awards), popularment coneguts com els Oscars, són un dels actes més mediàtics del món, retransmès per mitjans de comunicació d'arreu del planeta i que suscita un interès social elevat, sobretot per a descobrir quines són les actrius millor (i pitjor) vestides. Però...com es prepara?, quines normes d'etiqueta cal seguir?, quantes persones l'organitzen?, quin paper hi exerceixen els professionals de la comunicació? Professors del màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC analitzen aquesta gala, l'èxit de la qual rau en el temps de preparació. «Acaba una cerimònia i ja es comença a treballar en la següent», assegura Raimond Torrents, soci fundador de l'agència d'esdeveniments Torrents & Friends i docent de la UOC.Contràriament, «la falta d’hores de preparació i la improvisació són la causa principal dels errors», alerta Míriam Riera, docent i consultora de comunicació i relacions institucionals a Efectiva Comunicació.

Foto: Rubén Permuy/UOC

22/02/2017

Sis start-ups de la UOC, al 4YFN del Mobile

Projectes per a la creació de videojocs, per a l'optimació de les despeses dels autònoms o per a l'assessorament nutricional en línia participaran, del 27 de febrer al 1 de març, juntament amb altres iniciatives digitals de la UOC, en la fira internacional d'start-ups 4YFN. Aquest esdeveniment d'innovació tecnològica, organitzat en el marc del Mobile World Congress, preveu acollir enguany més de 20.000 assistents, entre emprenedors, empreses emergents i inversors.

Foto: CC / Pexels

02/02/2017

Facebook vol ser el teu banc i la teva televisió a la carta

Facebook vol ser el teu diari, la teva televisió i el teu banc. «Aspira a “ser internet”, és a dir, convertir-se en el lloc per defecte on consultar-ho tot, des de l’estat dels nostres amics a les notícies d’entreteniment, tot sense sortir de la plataforma», explica Toni Roig, professor de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC. Les pretensions del creador de la xarxa, Mark Zuckerberg, no tenen límits. Amb motiu del tretzè aniversari de la xarxa, experts de la UOC en finances, comunicació i internet analitzen els reptes futurs.

Foto: Inbal Marilli / Unsplash

01/02/2017

Quaranta-quatre colombians estudiaran màsters a la UOC gràcies al programa de beques amb ICETEX

Quaranta-quatre colombians estudiaran màsters universitaris gràcies a les beques ofertes per la UOC en la convocatòria de la Comissió Nacional de Beques a l'Exterior de l'ICETEX, publicada el passat mes de novembre de 2016. Aquestes beques educatives brindaran l'oportunitat d'estudiar en una universitat europea als estudiants de Colòmbia amb millor acompliment acadèmic.

Foto: Tim Gouw / Unsplash

20/01/2017

Decàleg per a treure el màxim profit de Netflix o HBO

Un de cada cinc espanyols consumeix televisió en diferit, segons revela l'anàlisi de comportament de l'audiència televisiva de Barlovento Comunicaciones, és a dir una tercera part dels espanyols està abonat a alguna plataforma de pagament. L'arribada de la televisió a la carta guanya adeptes any a any, des del 2006 fins avui, l’augment se situa en 8.4 punts. Els espectadors han vist com en els últims temps es multipliquen les opcions per a gaudir de les seves sèries preferides quan vulguin i on vulguin. D’entre les plataformes més consolidades com Movistar+ (l'antic Yomvi) i altres serveis també populars, com Wuaki.tv o Filmin si sumen Netflix i HBO.

Foto: UOC

13/01/2017

33.500 estudiants faran 60.000 exàmens a l'Estat i a l'estranger

Els dies 11, 14 i 21 d'aquest mes, 33.500 estudiants de la UOC faran les proves finals d'avaluació. Un total de 23 seus repartides per l'Estat i Andorra acullen durant aquestes tres jornades unes 59.500 proves finals amb el suport de 400 persones de gestió i 200 professors, una de les logístiques més grans que es fan d'aquesta mena a l'Estat. Es destaquen les 2.500 proves que es faran virtualment i la prova pilot amb uns 225 d'estudiants que, des de l'estranger i per segona vegada, faran 450 proves amb un sistema nou de reconeixement facial que verificarà la seva identitat.

Foto: Pawel Kadysz / Flickr (CC)

11/01/2017

Estudiants de la UOC tenen accés a videojocs de la plataforma Steam

La Biblioteca Virtual de la UOC proporciona als estudiants de l’assignatura Game design, del màster de Disseny i Desenvolupament de Videojocs, codis per a la baixada i estudi posterior de productes audiovisuals a Steam. Actualment aquesta plataforma digital, creada el 2003, té més de nou milions d’usuaris habituals i és considerada capdavantera en la distribució de videojocs per a PC amb el 75% del mercat digital, segons dades de Bloomberg. La Universitat aposta així pel videojoc com a material d’aprenentatge.