• Escoltar

Estudis de Dret i Ciència Política

Autor foto: CC by-nd-nc Carmen Secanella

21/07/2017

«Els moviments socials no sempre tenen raó, però sempre tenen raons»

Jordi Borja va ser tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona entre el 1983 i el 1995, en una època intensa i fonamental per a la ciutat. Barcelona va preparar els Jocs Olímpics, els va fer amb un èxit aclaparador i va escometre algunes de les operacions urbanístiques més importants de la seva història. Vint-i-cinc anys després, aquest urbanista, geògraf i sociòleg es manté plenament actiu en el debat sobre la ciutat. És professor emèrit i presideix el comitè acadèmic del programa Ciutat i Urbanisme de la UOC i acaba de publicar Ciudades resistentes, ciudades posibles (Editorial UOC), un llibre col·laboratiu que analitza els desafiaments de l'urbanisme actual i com es poden afrontar. Borja ha estat un dels fundadors i referents ideològics del moviment dels comuns i es mostra molt crític amb el moment polític actual.

Foto: UOC

06/07/2017

«Haití té la taxa de mortalitat materna més elevada de tot Amèrica i el 80% dels embarassos són d'alt risc»

Flores de Kiskeya és una organització sense ànim de lucre que ajuda les dones adultes i adolescents d’Haití. Hem parlat amb una de les seves voluntàries, Margarita Maura, per a conèixer aquest projecte, en el qual col·labora des del Perú. «Volem demostrar que el dret a néixer dignament i en un entorn apropiat és essencial en la vida de tot ésser humà», defensa aquesta estudiant del màster universitari d’Advocacia a la UOC.