• Escoltar

Estudis de Dret i Ciència Política

Foto: UOC

30/03/2017

«Vam sentir vergonya, ràbia i tristesa de veure com es tractaven els refugiats»

Una trobada en un tren soviètic ucraïnès. Una professió comuna, la de corresponsal. Una preocupació compartida per una Europa en tensió, les seves fronteres, i totes les persones que hi arriben buscant un futur que avui se’ls nega on van néixer. La italiana Irene Savio, criada a l’Argentina, i la valenciana Leticia Álvarez han recorregut el nostre continent cobrint una crisi humana sense precedents. Milers, milions de persones fugen de la guerra, de la fam, de la por..., les seves mirades ens interpel·len i les seves esperances estan dipositades en nosaltres. Durant anys, les dues periodistes ens ho van explicar a la televisió, la ràdio i els diaris. Però un dia els va semblar que això ja no era suficient: volien donar veu als veritables protagonistes perquè ens expliquessin la seva història, reflectir tots els detalls que sempre queien de les seves cròniques per falta de temps o espai. Així va néixer Mi nombre es refugiado (Editorial UOC), un conjunt de pàgines plenes de vida, amb les seves llums i ombres, que no poden deixar indiferents ningú que es digui a si mateix persona.

Foto: Javier Molins

16/03/2017

«La meva mare va estudiar Psicologia per demostrar-nos que es pot fer una carrera en línia»

Com a ballarina professional de dansa espanyola i contemporània, la vida d'Helena García transcorre entre assajos, classes, gires, audicions i espectacles a molts països. De fet, va triar estudiar Dret a la UOC quan era a punt de marxar a viure al Japó. Ara, ja de tornada a Espanya, fa classes a diverses escoles de ball de València, alhora que està pendent de les audicions a noves companyies, produccions i projectes.

Foto: Unsplash / Damian Zaleski

15/02/2017

Un projecte europeu desenvoluparà una plataforma col·laborativa de control de dades a la xarxa

Un estudi europeu en què participarà l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3) de la UOC dissenyarà una plataforma col·laborativa per afavorir el control de dades i la gestió de la identitat digital dels ciutadans. En la recerca, liderada per l'Ajuntament de Barcelona, també hi col·laboraran altres onze institucions com The UK Innovation Agency Nesta (Regne Unit), Arduino Verkstad (Suècia) o el Centre d'Economie de la Sorbonne (França).

Foto: UOC

13/02/2017

La UOC beca refugiats perquè puguin estudiar

La UOC ha obert un programa específic de beques que donarà accés als estudis superiors i d’idiomes als estudiants refugiats o sol·licitants d’asil que viuen als camps de Grècia o bé esperen ser recol·locats en altres indrets d’Europa. Aquesta iniciativa respon al compromís institucional de garantir el dret a l’ensenyament de les persones que han vist truncat el seu projecte de vida per culpa del conflicte armat o altres circumstàncies extremes.