• Escoltar

Estudis d'Economia i Empresa

Foto: José Luis Pindado

09/03/2017

«La formació i l'aprenentatge són fonamentals per a retenir el talent a l'empresa»

Pilar Jericó és una empresària i escriptora amb més de quinze anys d’experiència en el desenvolupament del lideratge i la innovació. És doctora en Organització d’Empreses i ha fet estudis de postgrau sobre estratègia, comportament organitzatiu i lideratge a la Universitat de Harvard, a la Universitat de Califòrnia a Los Angeles (UCLA) i a West Point. És autora de llibres com ara No miedo: en la empresa y en la vida, La nueva gestión del talento: construyendo compromiso, ¿Y si realmente pudieras?: la fuerza de tu determinación, Héroes cotidianos: descubre el valor que llevas dentro i Poderosamente frágiles. Jericó ha participat en la Jornada Alumni de la UOC celebrada a La Casa Encendida de Madrid el 2 de març i ha parlat sobre el valor del talent davant de cent vuitanta graduats i graduades de la Universitat Oberta de Catalunya.

Foto: #A #1 / Unsplash

03/03/2017

El currículum anònim supera (només) la primera prova contra la discriminació laboral

Aquesta mateixa setmana un eurodiputat polonès justificava des del Parlament Europeu que les dones cobrin menys que els homes perquè les considera «més dèbils, més petites i menys intel·ligents». Malgrat que afirmacions d'aquesta mena puguin escandalitzar, la realitat és que la discriminació laboral i la divisòria salarial són un fet que va a més i que cada any es converteix en una de les reivindicacions el 8 de març, Dia Internacional de la Dona. Per què es produeixen aquestes desigualtats? Què es pot fer per a contrarestar-les?

Foto: Rubén Permuy/UOC

22/02/2017

Sis start-ups de la UOC, al 4YFN del Mobile

Projectes per a la creació de videojocs, per a l'optimació de les despeses dels autònoms o per a l'assessorament nutricional en línia participaran, del 27 de febrer al 1 de març, juntament amb altres iniciatives digitals de la UOC, en la fira internacional d'start-ups 4YFN. Aquest esdeveniment d'innovació tecnològica, organitzat en el marc del Mobile World Congress, preveu acollir enguany més de 20.000 assistents, entre emprenedors, empreses emergents i inversors.

Foto: Unsplash/Tim Gouw

15/02/2017

Gènere i poder: per què no hi ha dones directives?

La discriminació que pateixen les dones en el món laboral, amb salaris més baixos i dificultats per a compatibilitzar la vida personal i la carrera professional, es fa encara més evident quan es tracta de llocs de responsabilitat. Diversos estudis mostren que hi ha molt poques dones directives, que cobren menys que els seus col·legues masculins i que, sovint, se senten discriminades per l’empresa i per la societat.

Foto: Unsplash / Damian Zaleski

15/02/2017

Un projecte europeu desenvoluparà una plataforma col·laborativa de control de dades a la xarxa

Un estudi europeu en què participarà l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3) de la UOC dissenyarà una plataforma col·laborativa per afavorir el control de dades i la gestió de la identitat digital dels ciutadans. En la recerca, liderada per l'Ajuntament de Barcelona, també hi col·laboraran altres onze institucions com The UK Innovation Agency Nesta (Regne Unit), Arduino Verkstad (Suècia) o el Centre d'Economie de la Sorbonne (França).