Inici > Articles > Opini > Opini

Eduard Vinyamata, director del Campus per la Pau. Foto: UOC/David Campos
[02/12/2011]

[Eduard Vinyamata]

Les crisis, com el dolor o la malaltia, serveixen per a reflexionar sobre el que es fa malament i per a actuar i posar-hi remei.

De tota manera, al Campus per la Pau de la UOC, les nostres «crisis» sn de creixement, d’expansi. En primer lloc, cal dir que el Campus per la Pau impulsa i coordina iniciatives com l’Escola de Cooperaci a l’Institut Internacional de Postgrau (IIP), una rea que aplega quasi quatre mil estudiants i ms de cent professors i assignatures, i el CREC-IN3, el Centre de Recerca i Estudis sobre Conflictologia dins de l’institut de recerca de la UOC. El CREC edita la revista digital cientfica en angls Journal of Conflictology, organitza els congressos internacionals de conflictologia (el 2012 tindr lloc el cinqu) i, a ms a ms, coordina quatre grups de recerca.

Hem posat en marxa nous cursos com el de Prevenci contra l’explotaci sexual infantil i preparem el curs de postgrau de la Ctedra UNESCO-FCB-UOC sobre esport i convivncia pacfica; tamb hem iniciat formaci sobre capacitaci digital per a quasi un centenar de professors del Camerun i amb uns cent mestres haitians. L’objectiu s continuar formant professors i mestres d’aquests pasos amb la finalitat d’aportar solucions, des del coneixement cientfic i tecnolgic fins als problemes prctics de les seves societats, en mbits de coneixement com la salut, l’emprenedoria, la convivncia pacfica o la protecci dels drets fonamentals.

Aviat comenar el curs amb l'Oficina Internacional per la Pau (IPB). Aix mateix, els postgraus i msters de conflictologia adquireixen un carcter marcadament internacional. Hem establert acords de col•laboraci amb UNITAR, amb la Universitat Internacional per la Pau de Costa Rica, amb la Universitat UniMinuto de Colmbia, amb la Universitat d'Athabasca (Canad) i amb altres centres, perqu els seus estudiants segueixin els nostres postgraus i msters en aquesta disciplina, la conflictologia.

Els nostres webs tamb han millorat considerablement. Els seus continguts i la nostra revista anual (la memria d’activitats), que trobareu publicada en aquest portal, han millorat en disseny i continguts.

Si lluites per la pau, et donarem les millors armes. Aqu treballem pel coneixement cientfic sobre els conflictes i per trobar les millors tcniques d’acci no violenta. Si vols millorar el mn, nosaltres et podem ensenyar moltes maneres de fer-ho. L’educaci s el cam.

Eduard Vinyamata
Campus per la Pau, Escola de Cooperaci, CREC-IN3 (UOC)

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.