• Escoltar

El Dr. Mathieu d'Aquin, de l'Open University del Regne Unit, visita l'eLearn Center

Mathieu d'Aquin
23/11/2015

Aquesta setmana l'eLearn Center rep la visita del Dr. Mathieu d'Aquin, research fellow al Knowledge Media Institute (KMI) de l'Open University del Regne Unit

A més de realitzar diverses trobades amb personal de la UOC, el Dr. Mathieu d'Aquin farà una conferència oberta al públic amb el títol «Data4Ed - How data sharing, curation and analytics support innovation in education», que tindrà lloc dimarts 24 de novembre a les 12 h a la sala -1B del 22@. A més, l'endemà, dimecres 25, realitzarà el taller titulat «Finding learning resources through web data». També serà a les 12 h a la sala -1B del 22@.

Tant la conferència com el taller són oberts però cal inscriure-s'hi emplenant els corresponents formularis: de la conferència i del taller.

Mathieu d'Aquin ve a l'eLearn Center gràcies al suport del programa «Internationalization at Home» de la Fundació La Caixa.

Una recerca centrada en el web semàntic

Les activitats de recerca del Dr. Mathieu d'Aquin es centren en el web semàntic. Ha estat involucrat en el desenvolupament del motor de cerca Watson Semantic Web i en diverses aplicacions de les seves API. Recentment ha treballat també en aspectes relacionats amb l'ús de tecnologies semàntiques i web semàntic per a monitoratge i gestió d'informació personal en línia.

Els seus temes de recerca són:

• Infraestructura per a crear aplicacions de web semàntic.
  • Cicle de vida de l'ontologia.
  • Estudis de web semàntic.
  • Fluxos de treball de dades vinculades i aplicacions per a educació i recerca.
  • Gestió en línia d'informació personal, privacitat i web lifelogging.
  • Tecnologies semàntiques per a aplicacions mèdiques.

Es pot trobar més informació sobre la recerca de Mathieu d'Aquin a:

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.