Presentació TFM Recerca Màster Gestió Cultural UOC-UdG-UIB

04/11/2011

En el marc del Màster Interuniversitari en Gestió Cultural UOC-UdG-UIB el passat 4 de novembre es van presentar alguns dels Treballs Finals de Recerca. L’acte, organitzat pels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC, va ser coordinat i presentat per la Dra. Glòria Munilla (UOC) coordinadora de l’àrea de recerca del Màster, i va tenir lloc a Barcelona, a la seu de la UOC de l’Avinguda Tibidabo.

La sessió es va estructurar en quatre parts, la primera de les quals va ser la presentació de l’acte per part dels representats de les tres universitats implicades en el Màster: la Dra. Laura Solanilla per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC); el Dr. Alfons Martinell per la Universitat de Girona (UdG); i el Dr. Miquel Oliver per la Universitat de les Illes Balears (UIB).

A la segona part es va presentar la ponència del Dr. Pau Raussell, de la Universitat de València, sobre “Els reptes de la recerca en economia i gestió de la cultura”, en la que ens va introduir en el àmbit de la recerca en gestió cultural, què és i què significa i les grans possibilitats que avui en dia presenta aquesta camp de recerca.

A la tercera part, els estudiants van ser els protagonistes i es van presentar tres dels TFM de recerca d’aquesta primera edició. Isabel Vidagañ Murgui, amb el seu TFM sobre “El arte contemporáneo como herramienta pedagógica. Percepciones del profesorado sobre a relación de los museos y los centros educativos”, va establir l’estat de la qüestió sobre la recerca en educació artística, patrimoni i museus. Josep Rabell Padró, amb el seu TFM sobre “Festa i conflicte: la festa major d’Igualada”, ens endinsà en la recerca sobre els models de gestió en les festes majors catalanes. I, en darrer lloc, Antonio Zafra Romero, amb el TFM “El fluir de la experiencia turística: la práctica interpretativa en la visita a sitios patrimoniales”, va presentar l’estat actual de la recerca en la relació entre interpretació del patrimoni i llocs patrimonials.

La cloenda, a càrrec de la directora dels Estudis d’Arts i Humanitats, Dra. Agnès Vayreda, va suposar el reconeixement de la tasca desenvolupada pels 12 estudiants que han presentat el seu TFM de recerca en Gestió Cultural en la seva primera edició.

Documentació generada