• Escoltar

Estudis d'Economia i Empresa
Crisi i transició energètica, article d'Albert Puig

22/04/2016

Molt sovint, quan es parla de crisi energètica, s’acostuma a pensar en un esgotament quantitatiu de les fonts d’energia primàries (per exemple, el petroli). No obstant, la crisi energètica a la que "realment " ens enfrontem va més enllà de l'anterior. Resulta més ajustat definir l’escenari actual com el de la crisi del model energètic vigent en els dos últims segles. És a dir, el que està en crisi és el model energètic basat en les energies d’origen fòssil, s’acabin o no algunes elles.

El desajust entre valors socials i model energètic ha de comportar l’inici d’una transició energètica cap a un model basat en fonts d’energia primàries renovables.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.