Manuel Castells, premi Holberg 2012
Foto: Maggie Smith
02/04/2012

Aquest guard, premi internacional a la memria de Holberg, va ser creat pel Parlament noruec amb el propsit de cobrir la manca del premi Nobel en les rees de cincies socials, art, humanitats, dret i teologia. Considerat, generalment, equivalent al Nobel en aquests camps de recerca , el premi s concedit anualment per un jurat acadmic internacional i s dotat amb 570.000 euros.

Holberg era catedrtic de Metafsica de la Universitat de Copenhaguen i va ser una figura clau de la Il·lustraci als pasos escandinaus. Castells rebr el premi el 6 de juny en una cerimnia a Bergen, ciutat on Holberg va nixer en 1684. El premi li ser lliurat pel prncep hereu de la corona noruega.

Manuel Castells

Manuel Castells s catedrtic de la UOC des de l'any 2001 i director de l'IN3 des del 2008. Actualment tamb s membre del Consell de Govern de l'Institut Europeu d'Innovaci i Tecnologia, a ms de catedrtic emrit de Sociologia i de Planificaci Urbana i Regional de la Universitat de Califrnia, Berkeley, instituci en la qual va ensenyar i va investigar durant vint-i-quatre anys. s acadmic de la Reial Acadmia Espanyola de Cincies Econmiques i Financeres, de l'Acadmia Europea, de l'Acadmia Britnica, de l'Acadmia de Cincies Mexicana i de l'Acadmia de Cincies Poltiques i Socials dels Estats Units. L'any 2009 va rebre el premi Catalunya de Sociologia de l'Associaci Catalana de Sociologia i el premi Nacional de Sociologia i Cincia Poltica del Govern espanyol.

Autor de diversos llibres, l'obra ms destacada de Castells s L'era de la informaci: economia, societat i cultura , traduda a vint llenges i que s'ha convertit en un estudi de referncia sobre la repercussi que tenen les tecnologies de la informaci i la comunicaci en el nostre mn.

Enllaos relacionats