La UOC s'incorpora al patronat de Barcelona Digital
12/04/2012

Amb aquest acord, la UOC enforteix el paper de la Universitat al patronat de Barcelona Digital Centre Tecnolgic, que avana en el seu model de dinamitzaci de la innovaci en la indstria catalana i de l'excel·lncia en la recerca aplicada.

El patronat de Barcelona Digital s pblic-privat, amb una majoria formada per empreses lders en l'mbit de les TIC, administracions pbliques i universitats. Aix, s format per la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona; les empreses Abertis Infraestructuras, “la Caixa”, Microsoft, Tecnocom, Telefnica, T-Systems, Unitronics, Fujitsu, Hewlett Packard, IBM i Capgemini, entre altres, i institucions d'ensenyament superior destacades en l'mbit de la recerca TIC, com la Fundaci ESADE, la Universitat Politcnica de Catalunya (UPC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat Rovira i Virgili (URV).

Centre de Transferncia Tecnolgica UOC-BDigital

La UOC i Barcelona Digital han posat en marxa recentment el Centre de Transferncia Tecnolgica UOC-BDigital, que desenvolupar noves tecnologies i metodologies en el camp de l'ensenyament i el coneixement amb l'objectiu de connectar cincies socials, transferncia tecnolgica i negoci. Aix, el Centre dissenyar programes i aplicacions per a captar i empaquetar coneixement, a ms de processos i regles d'aprenentatge i ensenyament, de base altament tecnolgica.

L'activitat del Centre ser, entre altres, desenvolupar programari entorn de temtiques com ara sistemes smart learning, xarxes socials de coneixement, simuladors, disseny de jocs seriosos o serious games (jocs que, a ms d'entreteniment, transmetin missatges o idees sobre mbits com la formaci o l'educaci), realitat augmentada i aplicacions per a dispositius mbils en l'mbit de l'aprenentatge.

Enllaos relacionats

Notcies relacionades