La UOC impulsa un protocol contra l'assetjament sexual dins de la Universitat
25/11/2013

El protocol garanteix assessorament i suport confidencial i annim a la persona afectada i la derivaci als recursos necessaris i sol·licitats per aquesta persona. S'emmarca en el segon Pla d'igualtat de la UOC (2011-2013), que estableix que cal «definir criteris concrets per prevenir, detectar i tractar qualsevol cas d'assetjament per ra de gnere i revisar el procediment actual».

A ms de les mesures d'abordatge de l'assetjament previstes en el protocol, la UOC tamb es compromet a fomentar mesures encaminades a evitar aquesta situaci. Aix, estableix que cal fomentar la formaci a tot el personal, especialment a les persones en crrecs directius, per tal que previnguin i garanteixin que no es produeixin situacions d'assetjament dins el seu mbit. Tamb s'apel·la a la responsabilitat del personal i es fomenta la comunicaci del protocol.

Dia Internacional

Segons explica des de l'Institut Catal de les Dones, el 25 de novembre va ser declarat dia internacional contra la violncia de gnere el juliol de 1981, en el context de la primera Trobada Feminista de Llatinoamrica i del Carib celebrat a Bogot (Colmbia). En aquesta trobada les associacions de dones van denunciar la violncia de gnere en l'mbit domstic i la violaci i l'assetjament sexual en l'mbit dels governs, incloent-hi la tortura i els abusos que patien moltes presoneres poltiques.

Es va escollir aquest dia per commemorar el violent assassinat de les germanes Mirabal (Patria, Minerva i Maria Teresa), tres activistes poltiques assassinades el 25 de novembre de 1960 mentre anaven a Puerto Plata a visitar els seus marits empresonats, a mans de la policia secreta del dictador Rafael Trujillo a la Repblica Dominicana. Els seus cadvers destrossats van aparixer al fons d'un barranc. Per al moviment popular i feminista de la Repblica Dominicana, histricament, aquestes dones han simbolitzat la lluita i la resistncia. El 1999, l'ONU va donar carcter oficial a aquesta data.

Enllaos relacionats