Medalla de plata en els premis internacionals Learning Impact 2014
SpeakApps
13/05/2014

L'IMS Global Learning Consortium, amb seu a l'estat nord-americ de Florida, s format per grans empreses i institucions com IBM, Samsung, la Universitat de Cambridge, la Universitat de Califrnia, l'Open University del Jap o el departament d'Educaci d'Austrlia, entre molts altres organismes. El veredicte dels premis s'ha donat a conixer en el marc del congrs que organitza aquesta entitat a Nova Orleans (Estats Units).

La plataforma SpeakApps ha estat creada per l'Escola de Llenges de la UOC per donar resposta a les necessitats de treballar la producci i interacci oral en llengua estrangera mitjanant entorns virtuals. L'Escola t actualment prop de 8.000 alumnes, de diferents nivells, que tenen a la seva disposici un conjunt d'eines polivalents que faciliten l'aprenentatge en lnia de llenges estrangeres. Entre aquestes eines cal destacar les de SpeakApps, constitudes per un sistema de videoconferncies per a grups petits (Videochat), un blog per a practicar el llenguatge oral (Langblog) i un gestor de continguts per a activitats de videoconferncia (Tandem). Aix mateix, els professors poden accedir a l'SpeakApps Open Educational Resources, que emmagatzema activitats per a la interacci i producci oral i permet realitzar cerques per criteris, amb un editor incorporat per a la creaci de tasques en lnia.

Segons la directora del centre de recerca en e-learning de la UOC (eLearn Center) i professora de l'Escola de Llenges de la UOC, Christine Appel, «actualment utilitzem aquestes eines en l'aprenentatge d'idiomes a la UOC, amb uns resultats molt satisfactoris. Grcies a aquestes eines, ara podem fer en lnia totes les activitats d'expressi oral que sn possibles en la docncia de llengua estrangera presencial i, a ms, aportar un valor afegit, ja que ens permet oferir als estudiants ms temps de prctica en l'expressi oral, una tornada d'informaci de ms qualitat i la possibilitat de revisar en qualsevol moment els enregistraments de totes les activitats que hi ha a disposici dels estudiants a l'aula virtual».

La plataforma ha estat desenvolupada per l'rea de Tecnologia Educativa de la UOC i transferida ja a diverses institucions educatives. Aix mateix, tamb participen com a socis en el projecte la Universitat de Groningen d'Holanda, la Universitat de la Ciutat de Dubln d'Irlanda, la finlandesa Universitat de Jyvskyl i la Universitat dels Jagellons de Polnia.

SpeakApps, valorada amb un 9 sobre 10 per la UE

Experts de la Uni Europea han elaborat un informe per a la Comissi Europea en el qual es valora amb un 9 sobre 10 la puntuaci mitjana final. L'informe valora positivament la creativitat i la sostenibilitat de SpeakApps, tot destacant-ne el bon s de les eines de vdeo, la interactivitat i l'elevada participaci en la prova pilot.

A ms, aquests experts europeus han posat en relleu la difusi que s'ha fet dels resultats per xarxes socials com Youtube, Slideshare, Picassa o Twitter, la qual cosa ha perms al web arribar a 7.000 visitants nics i a 27.000 pgines vistes.

Enllaos relacionats