Manuel Castells, reconegut amb el premi Eulalio Ferrer 2014
Manuel Castells
05/11/2014

El guard, concedit per la Universitat de Cantbria (UC), la Universitat Nacional Autnoma de Mxic (UNAM), la Universitat Autnoma de Madrid (UAM), la Universitat de Guanajuato i la Fundaci Cervantina de Mxic, t com a objectiu reconixer la tasca acadmica i investigadora de personalitats de l'mbit humanstic, literari o de les cincies socials.

En els ltims anys, Manuel Castells ha rebut diferents reconeixements. El 2012 li fou atorgat el premi Holberg del Parlament noruec, i el 2011 va rebre la medalla Erasmus 2011 de l'Academia Europaea. Darrerament tamb ha estat investit doctor honoris causa per la Universitat de Guadalajara (Mxic).

Autor de diversos llibres, l'obra ms destacada de Castells s L'era de la informaci: economia, societat i cultura, traduda a vint-i-dues llenges i que s'ha convertit en un estudi de referncia sobre la repercussi que tenen les tecnologies de la informaci i la comunicaci en el nostre mn. Un dels seus ltims llibres s Comunicaci i poder (Editorial UOC, 2010).

El guard que ara rebr Castells, abans anomenat Premi Internacional Menndez Pelayo, ha reconegut personalitats de la talla d'Octavio Paz, Julio Caro Baroja, Pedro Lan Entralgo, Mart de Riquer, Carlos Fuentes, Lzaro Carreter, Ernesto Sbato, Mario Vargas Llosa, Miguel Len Portilla, Julin Maras, Nlida Pin, Mario Benedetti o Belisario Betancourt (1987-2011), informa la unitat de competncia en nota de premsa.

En les edicions de 2012 i 2013 de l'ara anomenat Premi Internacional Eulalio Ferrer, es va distingir Edgar Morin i Tzvetan Todorov. En aquesta tercera edici, a ms de les cinc institucions que promouen el premi, van participar com convidades en el jurat la Reial Acadmia Espanyola i l'Acadmia Mexicana de la Llengua.

Enllaos relacionats