Apps de fotografia per a l'estiu
24/07/2015
Anna Snchez-Jurez

A banda de l'aplicaci ms paradigmtica de fotografia, Instagram, que s'ha convertit en una de les xarxes socials per excel·lncia, els professors de la UOC aconsellen aquest conjunt d'aplicacions que es poden baixar del Google Play Store (per a Android) o de l'Apple Store:

• Instasize: fotos en format rectangular per a l'Instagram

Si volem publicar fotos a l'Instragram en format rectangular, s'ha de recrrer a altres aplicacions, ats que aquesta xarxa social noms publica imatges en format quadrat (esttica que fa un cert homenatge a les antigues Polaroid). Els experts recomanen, per exemple, descarregar-se Instasize des del Google Play Store o des de l'Apple Store. D'aquesta manera, no cal redimensionar la foto i es pot mantenir el format panormic de la imatge que hem captat amb la nostra cmera.
  • AutoStitch Panorama: imatges panormiques Una aplicaci que per defecte prcticament tenen tots els dispositius mbils s la de fer panormiques, opci que ens permet capturar espais i paisatges amplis amb una perspectiva prpia d'una ptica gran angular. Tanmateix, tamb hi ha altres aplicacions que permeten fer panormiques amb ms funcions, com s el cas d'AutoStich (Apple Store), que permet fer fotos en qualsevol posici i sentit (esquerra-dreta, dalt-baix) i desprs fusionar-les totes en una.
  • Camera FV5: controla la cmera del teu mbil com si fos una rflex

Tamb es poden descarregar aplicacions que permeten el control manual del dispositiu mbil i emular el funcionament d'una cmera rflex. «Una de molt completa per a dispositius Android s Camera FV-5, que proporciona a la cmera del mbil els controls tradicionals de les cmeres rflex (DSLR) i cmeres compactes avanades: diafragma, exposici, ISO, histograma, entre altres», assenyalen els professors de la UOC.
  • Long Exposure Camera 2 i Long Expo: fotografies d'exposici llarga

L'exposici llarga s una tcnica fotogrfica habitual en la fotografia nocturna mitjanant la qual exposem durant segons, o fins i tot minuts, escenes que evidentment sn molt fosques. Amb el mbil –cosa que no es pot fer amb cap rflex– podem veure com es va impressionant la fotografia i aturar el procs en un moment determinat. Dues aplicacions que ho permeten fer sn Long Exposure Camera 2 (Google Play Store) i Long Expo (Apple Store).
  • Framelapse i Timelapse: acceleraci de les escenes en moviment

Amb el telfon intel·ligent tamb es poden fer captures d'escenes en moviment i accelerar-les, s a dir, timelapses. Es tracta de situar el dispositiu en un suport estable per tal que no es bellugui i disparar un fotograma cada cert temps. Segons l'interval que escollim accelerarem ms o menys, per exemple, el moviment dels nvols, de la gent pel carrer o dels elements de l'escena que hgim escollit. Algunes aplicacions: Framelapse (Google Play) o Timelapse (Apple Store).

Foto del professor Antoni Marn Amatller

Antoni Marn Amatller

Expert/a en: Hipervdeo, narrativa transmdia i aplicacions didctiques del vdeo.

Veure fitxa
Foto del professor Javier Melenchn Maldonado

Javier Melenchn Maldonado

Expert/a en: Continguts digitals multimdia, processament d'udio, sntesi i anlisi de veu humana, visi per ordinador, processament d'imatge, processament de vdeo, intelligncia artificial, caps parlants, doblatge automtic.

Veure fitxa