La Universitat treballa per prevenir i actuar en casos d'assetjament sexual
Foto: UPV
15/12/2015
Anna Torres

A l'acte, el vicepresident tercer de la Xarxa Vives i rector de la UPV, Francisco J. Mora, ha destacat el fet que la realitat de les unitats d'Igualtat s heterognia, «per els problemes sn els mateixos i les solucions tamb sn comunes». Al seu torn, la directora general d'Universitat, Recerca i Cincia de la Generalitat Valenciana, Josefina Bueno, ha agrat el treball del Grup de Treball d'Igualtat de Gnere de la Xarxa, «amb el qual tenim l'obligaci de treballar coordinadament en aquest mbit», i ha expressat la seva convicci que els resultats d'aquesta tasca seran ptims.

La trobada s'ha dut a terme amb l'objectiu de treballar en com per a cercar estratgies de prevenci, actuaci i correcci d'aquestes violncies i ha estat inaugurada per Isabel Lozano, regidora d'Igualtat i Poltiques Inclusives de l'Ajuntament de Valncia, i Rosa Puchades, vicerectora de Responsabilitat Social, Cooperaci i Esport de la UPV.

Durant la segona jornada, el director de la Unitat de Recerca Psicosocial de la Conducta Organitzacional de la Universitat de Valncia, Pedro Gil-Monte, ha fet una conferncia amb el ttol «La detecci i avaluaci d'indicis davant possibles situacions d'assetjament sexual i assetjament per ra de sexe».

La igualtat a la UOC

Els membres de la Comissi d'Igualtat de la UOC tenen l'encrrec del Rectorat d'impulsar mesures amb l'objectiu que tota la comunitat universitria aprengui a reconixer les diferncies de gnere, a valorar-les i a treballar per a transformar les prctiques organitzatives, docents i de recerca que impedeixen que aquesta diversitat es manifesti.

Recerca en igualtat

El grup Gnere i TIC de l'IN3 de la UOC analitza el rol del gnere en la societat de la informaci i la comunicaci des d'una perspectiva internacional. Busca avanar en el coneixement sobre les formes tradicionals de discriminaci de gnere i detectar les formes emergents d'exclusi/inclusi associades al gnere. Aix comprn investigar i visibilitzar la subrepresentaci contnua de les dones en les diverses rees d'ensenyament, recerca i ocupaci TIC, i tamb l'anlisi de les trajectries de vida i les contribucions de les dones ja presents en les TIC i les opcions de transformaci que plantegen.

Enllaos relacionats