19/2/16 · Estudis de Ciències de la Salut

La UOC, present a la fira de la innovació del Mobile World Congress

Del 22 al 25 de febrer la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) tornarà a ser en un dels esdeveniments d'innovació tecnològica mundial com és el 4 Years From Now (4YFN). La cita, organitzada per Mobile World Capital Barcelona, acollirà empreses emergents (start-ups) i innovacions tecnològiques provinents de tot el món al que és l'esdeveniment germà del Mobile World Congress.
L'estand de la UOC a l'edició de l'any passat.

La UOC serà present al 4YFN amb un estand on es podrà conèixer informació sobre els resultats de l'activitat d'R+I que des de l'Oficina de Suport a la Recerca i la Transferència (OSRT) s'estan valoritzant i transferint al teixit socioeconòmic. A més, aquest estand de la Universitat donarà cabuda a:

• HUBBIK: la plataforma de la UOC per a fomentar la innovació, la transferència, l'emprenedoria i la col·laboració oberta entre tota la comunitat de la Universitat i les persones i organitzacions de fora que hi tinguin interès.

• UOC Corporate: l'àrea de la Universitat que vol convertir-se en el soci de referència de les organitzacions que aposten per un aprenentatge innovador en xarxa per desenvolupar els seus professionals com a via per a millorar la seva competitivitat.

• Open Evidence: primera empresa derivada (spin-off) sorgida de la UOC, formada per un equip de professors, investigadors i consultors amb més de vint anys d'experiència, la companyia es dedica a oferir serveis de consultoria i elaborar investigacions socioeconòmiques i tecnocientífiques en les àrees de salut, benestar, consum, polítiques públiques i innovació. Va ser presentada a l'edició 2013 de l'SpinUOC, la jornada anual del coneixement transferible de la UOC.

• Auca Digital: una empresa de serveis educatius, especialitzada en la creació de continguts digitals per a nens. Des d'Auca Digital es fomenta i facilita l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura adaptant els continguts a les necessitats de les diferents etapes educatives dels nens. Va ser presentada a l'edició 2015 de l'SpinUOC.

• e-Testament: una eina –impulsada per Paula Rubiralta, estudiant del grau de Multimèdia de la UOC– que dóna l'oportunitat a les persones físiques d'elaborar el seu testament digital, entenent-lo com el testament que permet preveure el destí dels béns digitals i de tot allò que configura la personalitat digital, una vegada mori la persona física. Va ser presentada a l'edició 2015 de l'SpinUOC.

Punt de trobada de start-ups tecnològiques

El 4YFN –que enguany comptarà amb 18.000 m2 de recinte a la Fira de Barcelona a Montjuïc, més del doble que a l'edició de 2015– és el punt de trobada de la creixent comunitat de start-ups tecnològiques a escala global. Aquesta plataforma de negoci posa en contacte start-ups, inversors i grans companyies, amb l'objectiu d'enfortir l'ecosistema emprenedor i posicionar Barcelona com un referent en emprenedoria digital. Durant tot l'any, 4YFN organitza diverses activitats per impulsar permanentment el sector emprenedor i traçar vincles locals i internacionals. El programa culmina amb la celebració de 4YFN, la trobada per a emprenedors impulsada juntament amb GSMA en el marc del Mobile World Congress.

L'esdeveniment s'ha consolidat com una de les trobades de referència per a start-ups internacionals de l'àmbit digital i compta amb la participació d'empreses tan potents com Wikipedia, Microsoft Ventures i The Huffington Post.

L'assessorament nutricional de la UOC, present al MWC

Nutrapp, el servei d'assessorament nutricional en línia que compta amb la col·laboració dels Estudis de Ciències de la Salut de la UOC, estarà present a l'estand del MWCapital. Es tracta d'una aplicació avalada pel Ministeri de Sanitat i la Societat Espanyola de Nutrició Comunitària i que assessora nutricionalment per mitjà d'un sistema personalitzat, flexible i que s'adapta al dia a dia de l'usuari. Els assistents al MWC hi trobaran més informació i podran veure la projecció d'aquest vídeo informatiu.