14/4/16 · Institucional

La UOC rep el premi de divulgació acadèmica dels Golden Orange Awards

La Càtedra UNESCO d'Alimentació, Cultura i Desenvolupament de la UOC ha estat premiada en la categoria de divulgació acadèmica dels Golden Orange Awards, que concedeix el World Gastronomy Institute. El premi, que ha reconegut la gran tasca de divulgació de la cultura alimentària i gastronòmica al món de la Càtedra, es lliurarà el 5 de maig a Madrid, a la nova fira internacional Expofooding.
El premi es lliurarà el 5 de maig a Madrid, en la nova fira internacional Expofooding.<br />Foto: Flickr/<a href="https://www.flickr.com/photos/68711844@N07/" target="_blank">Michael Stern</a> (CC)

Foto: Flickr/Michael Stern (CC)

Des de la Càtedra UNESCO es treballa per a promoure, mitjançant la recerca i l'educació, la comprensió dels aliments com un element social i cultural. Es fa amb la millora dels vincles entre l'educació, la recerca i el desenvolupament de l'agricultura sostenible, i centrant-se en el paper de les TIC i l'alfabetització digital gràcies a l'experiència i els coneixements de la UOC.

Segons F. Xavier Medina, director de la Càtedra, «estem molt agraïts per haver estat escollits per aquests premis i veure reconeguda tota la feina que fem des de la Càtedra a escala internacional». La Càtedra treballa en tres àrees principals: el menjar, la cultura (incloent-hi el coneixement, la diversitat social i diferents adaptacions locals) i el desenvolupament (cobrint àrees com la nutrició, el desenvolupament rural, l'economia local i global, etc.).

Els premis Golden Orange Awards, que s'atorguen enguany per primera vegada, premien organitzacions i persones individuals de tot el món escollides pel mateix jurat, en diferents categories. La Càtedra UNESCO d'Alimentació, Cultura i Desenvolupament de la UOC, juntament amb altres premiats reconeguts com el Programa d'afiliats de l'Organització Mundial del Turisme o l'organització Slowfood Internacional amb seu a Itàlia, han estat escollida en aquesta primera edició.

Veure més sobre Institucional