9/6/16 · Institucional

La Universitat dedicarà una setmana a les persones refugiades amb la campanya #20JrefugeESuoc

Del 13 al 20 de juny, la UOC es mobilitzarà a internet pels refugiats i desplaçats forçosos. Amb l’etiqueta #20JrefugeESuoc, les xarxes socials denunciaran la realitat que viuen cada dia milers de persones obligades a fugir de casa seva per la guerra o per motius religiosos, mediambientals, polítics, ètnics, d’identitat de gènere o d’orientació sexual. Amb aquesta iniciativa, la Universitat s’adhereix a la Setmana de lluita pel 20J, impulsada per diferents col·lectius, entitats, partits polítics i sindicats del territori català.
Tothom que vulgui participar-hi ho podrà fer mitjançant l'etiqueta #20JrefugeESuoc.<br />Foto: United Nations Photo/ Flickr (cc)

Foto: United Nations Photo/ Flickr (cc)

El grup d’estudiants voluntaris del grau d’Educació Social, que lidera el projecte RefugeESuoc des de l’Àrea de Cooperació Universitària per al Desenvolupament de la Universitat, dinamitzarà la campanya a Twitter i Facebook per a commemorar el Dia Mundial de les Persones Refugiades.

RefugeESuoc forma part de la comissió organitzadora del seguit d’accions i activitats de sensibilització i denúncia que, de cara al 20 de juny, duran a terme aquests dies les ONG i entitats catalanes que treballen en l’acollida i atenció de les persones refugiades.

Manifest per a la lliure circulació

Organitzacions com Stop Mare Mortum, Proactiva Open Arms, la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat (CCAR) i moltes més, entre les quals es troba també el projecte RefugeESuoc, han unit forces en un manifest a favor del dret de tota persona a buscar i rebre asil en territori estranger i en contra de les vulneracions dels drets humans comeses pels governs negant el dret de lliure circulació.

Les activitats pels refugiats culminaran amb la manifestació del diumenge 19 de juny, a les 18 hores, a la plaça Universitat de Barcelona, que sota el lema «Obrim fronteres, volem acollir!» demanarà actuacions polítiques concretes per a aturar les deportacions massives, frenar les morts al Mediterrani i acollir les 204.311 persones que han arribat a Europa.

Tothom que vulgui participar en la campanya de Twitter ho podrà fer mitjançant l’etiqueta #20JRefugeESuoc i seguint el perfil @RefugeESuoc.

Per a col·laborar com a voluntari o voluntària de RefugeESuoc, escriviu a refugeESuoc@uoc.edu.

Veure més sobre Institucional