7/4/17 · Institucional

El cinema fantàstic s'estrena a la Universitat amb un màster

La UOC i Sitges Festival Internacional de Cinema de Catalunya creen un títol universitari dedicat a aquest gènere audiovisual

Per a Jordi Sánchez-Navarro, director dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC i d'aquest nou màster, és clau que els professionals es reciclin i reinventin constantment perquè facin pel·lícules que «sorprenguin, espantin, emocionin i entusiasmin» els espectadors. Així mateix, han de ser capaços de plantejar bons guions i dissenyar la preproducció d'un producte cinematogràfic. Alhora, afegeix aquest acadèmic, han de conèixer bé el mercat d'aquest gènere i ser capaços de detectar formes alternatives d'exhibició.

El màster neix, doncs, per a formar professionals en «l'anàlisi i el desenvolupament de projectes audiovisuals de gènere fantàstic i altres gèneres de la ficció contemporània», explica Daniel Aranda, codirector acadèmic d'aquesta titulació universitària.

El màster s'adreça a perfils professionals dels mitjans audiovisuals o graduats en comunicació audiovisual, cinema o titulacions relacionades que vulguin desenvolupar una carrera professional en els àmbits de l'anàlisi, la gestió, el desenvolupament o la comercialització de projectes de cinema o televisió de gènere.;

Professorat vinculat al Festival de Sitges

El màster és dirigit pel professor Jordi Sánchez-Navarro, que va ser subdirector del Festival de Sitges (2001-2004) i que des del 2005 hi col·labora com a programador de la secció «Anima't», i té la codirecció executiva de Mònica Garcia Massagué, subdirectora de la Fundació del Festival.En l'equip docent es destaquen Àngel Sala, director del Festival de Sitges, i Mike Hostench, que n'és el subdirector, entre altres noms vinculats al certamen.

La UOC considera aquesta iniciativa conjunta una gran oportunitat d'oferir formació de primer nivell sobre cinema i creativitat, perquè el Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya és un dels esdeveniments cinematogràfics més importants d'Europa i que té «un clar prestigi internacional», explica Sánchez-Navarro, tal com ho certifiquen la FIAPF (Federació Internacional d'Associacions de Productors Cinematogràfics) i l'Acadèmia de les Ciències i Arts cinematogràfiques de Hollywood, que l'ha designat festival qualificat per als seus premis Oscar.

L'acord que ha fet possible la creació del màster s'ha formalitzat aquest matí a la Fàbrica Moritz de Barcelona i l'han signat l'alcalde de Sitges, Miquel Forns, i el rector de la UOC, Josep A. Planell.

Experts UOC

Veure més sobre Institucional