El Departament de Cultura i la UOC lliuren els premis del quart concurs de booktrailers

Foto: Francesc Meseguer
19/06/2017
Anna Torres
Els premis sn al millor vdeo, al millor gui, al ms creatiu i al ms votat pel pblic

El jurat del concurs de booktrailers (trilers de llibres) ja n’ha decidit els guanyadors. La tarda del divendres 16 de juny, a la Biblioteca Jaume Fuster, es van lliurar els premis als millors projectes. A la quarta edici d’aquest certamen, impulsat pel Servei de Biblioteques del Departament de Cultura i la UOC en col·laboraci amb Catorze, s’han presentat 446 joves provinents de 57 instituts en col·laboraci amb 69 biblioteques pbliques d’arreu de Catalunya.

D’entre tots els projectes presentats s’ha triat el millor vdeo, el millor gui, el ms creatiu i el ms votat pel pblic, i aquests sn els guanyadors en cadascuna de les categories:

• Millor triler de llibre per al grup Teixons produccions, de l’Institut Francesc Ribalta i per mitj de la Biblioteca Carles Morat de Solsona.
  • Millor gui per al grup Sherlock, de l’Institut Mil i Fontanals i per mitj de la Biblioteca Torras i Bages de Vilafranca del Peneds.
  • El ms creatiu per al grup O tancada, per mitj de la Biblioteca Roca Umbert de Granollers.

Per a cada categoria, a ms del guanyador, hi ha dos trilers finalistes i a tots se’ls premia amb un taller presencial amb un guionista professional. Cadascun dels membres dels quatre equips guanyadors rebran una subscripci a Filmin durant sis mesos i un lot de llibres.

Aquest concurs, adreat a joves d’entre 14 i 18 anys, t per objectiu promoure la lectura entre els joves i animar els adolescents a difondre els seus llibres favorits mitjanant vdeos publicitaris d’una durada mxima de noranta segons i fets amb qualsevol tcnica audiovisual, des del rodatge amb actors fins a una videoanimaci.

Una desena de professionals especialitzats en la literatura, l’edici, les arts escniques, el cinema, el vdeo, la internet i el mrqueting han conformat el jurat del concurs: el cap del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, Josep Vives; la responsable de Nous Projectes a la UOC, Teresa Frriz; la gestora de projectes de dinamitzaci cultural del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, Joana Casas; el director dels Estudis de Cincies de la Informaci i de la Comunicaci de la UOC i programador de la secci d’animaci del Sitges - Festival Internacional de Cinema de Catalunya, Jordi Snchez Navarro; la responsable de l’rea audiovisual de Catorze, Ins Cornelles; la guionista i coordinadora de gui del Club Sper 3, Cristina Jimnez; la realitzadora, dissenyadora i il·lustradora Lyona; la periodista especialitzada en tecnologia i videojocs i directora general de Geenapp, Gina Tost; el dramaturg i escriptor Sebasti Portell, i l’escriptor Joan-Llus Llus.

Per a presentar-se al concurs els joves han creat grups de treball de dos a quatre participants, han triat un llibre de qualsevol gnere que els hagi agradat o emocionat, n’han perfilat un gui i n’han fet la producci. El vdeo sobre la lectura s’ha gravat amb mbil o cmera i s’ha editat. Un cop acabat el vdeo, s’ha penjat a YouTube o a Vimeo. El concurs s’organitza perqu els joves s’animin a conjugar dos mons: el dels llibres que ms els han emocionat i la creaci audiovisual.