3/8/17 · Institucional

L'Equador homologa l'oferta formativa de la UOC

El Ministeri d'Educació també inclou la UOC a la seva llista d'universitats estrangeres de prestigi i qualitat internacional
Foto: Cèlia Atset

L'Equador ha homologat les titulacions de l'oferta formativa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). El procediment de verificació ha anat a càrrec de la Secretaria d'Educació Superior, Ciència, Tecnologia i Innovació (SENESCYT), una institució pública que depèn del Ministeri d'Educació i que garanteix la qualitat de l'educació superior al país andí. Amb aquest pas, SENESCYT també inclou la UOC al seu llistat d'universitats estrangeres d'alt prestigi i qualitat internacional.

L'homologació de les titulacions serà completament automàtica gràcies al registre automàtic en modalitat de llista. Els únics graus que de moment en queden exclosos són el de Tecnologies de Telecomunicació i el de Logopèdia, i també els programes de màster de Bioinformàtica i Bioestadística, Enginyeria de Telecomunicació, Neuropsicologia, Nutrició i Salut, Psicologia General Sanitària i Psicologia Infantil i Juvenil.

Model global i amb impacte social

L'agilització dels processos d'homologació de títols en països estrangers és una de les línies d'acció estratègiques que impulsa la UOC per tal d'assolir un model universitari global i amb impacte social.

«Per als nostres estudiants és imprescindible tenir un títol europeu reconegut en els seus països d'origen o de treball», explica Pastora Martínez, vicerectora de Globalització i Cooperació. La vicerectora destaca que la voluntat és transformar la UOC en una «universitat global», augmentant la seva cobertura i oferint als estudiants la possibilitat de compartir aules i experiències amb universitaris d'altres parts del món.

La UOC disposa d'una àmplia oferta formativa. Ofereix vint-i-dos graus en àrees com Comunicació, Dret, Humanitats, Informàtica, Informació i Documentació, Turisme, Administració i Direcció d'Empreses, Multimèdia, Relacions Laborals i Ocupació, Economia, Tecnologies de Telecomunicació, Criminologia, Disseny o Belles Arts, entre d'altres. L'oferta també inclou quatre doctorats (Educació i TIC, Societat de la Informació i el Coneixement, Tecnologies de la Informació i de Xarxes i Bioinformàtica) i trenta-cinc màsters universitaris, entre els quals hi ha Anàlisi de l'Entorn Econòmic; Direcció d'Empreses (Direcció de les Organitzacions en l'Economia del Coneixement); Prevenció de Riscos Laborals; Responsabilitat Social Corporativa; Turisme Sostenible i TIC; Advocacia; Anàlisi Política; Administració i Govern Electrònic; Drets Humans, Democràcia i Globalització; Gestió de la Ciutat i Urbanisme; Seguretat de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions; Educació i TIC (E-learning); Dificultats de l'Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge; Gestió Cultural; Història Contemporània i Món Actual, o Fiscalitat.

Veure més sobre Institucional