Comunicat del Patronat de la UOC

Davant la gravetat dels fets ocorreguts aquests darrers dies, que han arribat a afectar directament membres del Patronat de la UOC, aquest rgan vol fer pals el seu ferm comproms amb les institucions de Catalunya —Govern i Parlament— i amb els seus representants elegits democrticament.

Estem convenuts que el conflicte poltic noms es pot resoldre mitjanant el dileg, al marge de qualsevol tipus de violncia i sempre amb respecte al principi democrtic i als drets fonamentals.

Per aix avui, ms que mai, volem fer una crida a totes les institucions que ens representen perqu posin tots els mitjans per a buscar i trobar una sortida a la situaci poltica actual, en inters general del pas, les seves institucions i tots els ciutadans.

La UOC, sorgida i arrelada a Catalunya, avui s una realitat global, amb una comunitat rica i diversa amb presncia a tot el mn.

Com a instituci universitria, sustenta la seva acci en la llibertat de pensament, el foment de la crtica enraonada i la lliure expressi de totes les opinions. I s comproms d'aquest patronat, com a mxim rgan de govern de la Universitat, continuar treballant per consolidar aquest xit i garantir i defensar aquestes condicions, de manera que complim el mandat que ens va atorgar al seu dia el Parlament amb l'aprovaci per unanimitat de la nostra llei de reconeixement.

Barcelona, 4 de novembre de 2017