La UOC inaugura seu a Palma

La Universitat creix un 12% a les Illes, amb ms de 2.100 estudiants matriculats aquest curs

El carrer Ausis March, al nmero 11, de Palma acull la nova seu de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) a les illes Balears. L'acte d'inauguraci d'aquest espai tindr lloc el dimecres 22 de novembre a les 12 h i hi participaran Francina Armengol, presidenta del govern balear; Antoni Noguera, batle de Palma; Juan Jos Montao, director general de Poltica Universitria i Ensenyament Superior del Govern de les Illes Balears; Miquel Ensenyat, president del Consell de Mallorca, i Josep A. Planell, rector de la UOC.

La nova seu reforar la presncia que ja t la UOC a les illes Balears mitjanant punts a Manacor, Ciutadella i Eivissa. La seva obertura permet augmentar i millorar els serveis que la Universitat ofereix a la seva comunitat universitria.

A ms de la roda de premsa, la Universitat ha organitzat dos actes: un col·loqui sobre televisi i una taula rodona sobre l'escriptora Antnia Vicens. El col·loqui «TV i cinema, una frontera que s'esvaeix?» tindr lloc al CaixaForum de Palma (plaa de Weyler, 3) a les 19 h del dia 22. Hi parlaran els experts Andreu Manresa, director de l'Ens de Radiotelevisi de les Illes Balears, i Jaume Ripoll, soci fundador de Filmin. Clour l'acte una actuaci musical a crrec de Cris Juanico i les paraules del rector Planell. Per a assistir a aquest acte gratut noms cal inscripci prvia.

L'altre acte es far l'endem, dia 23, a les 19 h i tindr lloc a la nova seu de la Universitat, a Palma. Ser la taula rodona «Antnia Vicens: flors, cavalls, ulls que tremolen», en qu participaran l'escriptora protagonista, l'editora Maria Muntaner i l'escriptor i graduat de la UOC Sebasti Portell. Moderar el debat la professora del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC Neus Rotger. Els experts se centraran en les tres darreres aportacions potiques d'aquesta escriptora autodidacta.

Ms de 2.000 estudiants a les Illes

La nova seu podr donar servei als ms de 2.100 estudiants de les illes Balears matriculats aquest semestre a la UOC, xifra que representa un creixement del 12% respecte al curs passat. La Universitat fa disset anys que t punts a les Balears, on ja s'han graduat 3.176 persones. Les titulacions amb ms estudiants matriculats sn Psicologia, Administraci i Direcci d'Empreses, Dret, Enginyeria Informtica i Criminologia. La UOC actualment ofereix 22 graus i 35 msters oficials.

Fanny Galve, delegada de la UOC a les Balears, agraeix la col·laboraci que des de fa disset anys han mostrat les institucions insulars amb la Universitat Oberta de Catalunya. «Grcies al suport desinteressat dels ajuntaments de Manacor i de Ciutadella i del Consell Insular d'Eivissa, hem pogut obrir els diversos punts a les Illes, de manera que hem contribut a donar un servei ms bo als nostres estudiants».