3/1/18 · Institucional

La UOC, segona institució de formació en línia de parla hispana del món

Foto: UOC

La UOC ha estat triada, per segona vegada consecutiva, la segona institució mundial i primera europea de formació en línia de parla hispana en el «Rànquing d'institucions de formació superior en línia de parla hispana del món», elaborat per la consultora d'investigació de mercats Hamilton Global Intelligence. En la classificació s'han analitzat cent vint institucions universitàries d'Espanya, Llatinoamèrica i els Estats Units, xifra que representa un increment del 10% respecte a l'edició anterior.

L'estudi valora la qualitat de la formació de les universitats i escoles de negoci que ofereixen un programa MBA o de màster d'Administració i Gestió d'Empreses. Aquesta formació s'ha d'impartir en línia com a mínim en un 80% i ha de tenir cinc anys d'antiguitat. En el cas de la UOC s'ha avaluat el programa Executive MBA d'Emprenedoria i Innovació, una formació adreçada a professionals amb un mínim de cinc anys d'experiència laboral en el món de la direcció i la gestió d'empreses que volen avançar en càrrecs de més responsabilitat orientats a la innovació, la creació d'empreses i la direcció de nous projectes.

Per davant de la UOC només hi ha l'Institut Tecnològic de Monterrey (Mèxic), que revalida la seva posició de l'edició del 2016. La UOC se situa en la segona posició internacional i primera estatal i europea en una classificació en la qual hi ha universitats com la UNIR, la VIU i la UDIMA, entre altres. El rànquing també constata que el 93% dels estudiants que cursen un MBA en línia aconsegueix una feina amb un 20% més de salari de mitjana.

El director acadèmic dels programes MBA de la UOC, el professor Enric Serradell, explica que la consolidació d'aquesta posició no seria possible sense un equip extraordinari de professors molt experts i amb una llarga trajectòria professional. «La nostra ambició és continuar treballant intensament amb el màxim d'il·lusió i amb molt d'optimisme de cara al futur».

Connectada amb el món

Per a seguir sent un referent en l'àmbit internacional, la UOC referma la seva aposta per la globalització. La Universitat vol posicionar internacionalment el seu model educatiu, cooperar amb universitats i institucions d'arreu del món, incrementar l'impacte social de l'educació i millorar la qualitat de la docència i la recerca.

De fet, la UOC ja té una forta presència internacional gràcies a les aliances amb universitats colombianes com UniAndes i Uniminuto, administracions com el Ministeri de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (Colòmbia) i institucions com la UNESCO, l'UNITAR, l'OMS i la FAO. En matèria de recerca internacional, la UOC impulsa la Responsible Research and Innovation (RRI) i està implicada en cinquanta-set projectes de recerca, dels quals en coordina cinc.

L'autor del rànquing

Hamilton, la consultora que ha elaborat el rànquing, es dedica a la investigació de mercats. Té una àmplia experiència internacional i multisectorial, i està especialitzada a ajudar les empreses a obtenir, estructurar i analitzar informació i proposar solucions de màrqueting basades en recerca des d'una visió global del procés i una perspectiva estratègica del mercat.

Veure més sobre Institucional