La UOC aposta per la recerca responsable

Foto: Rawpixel.com / Unsplash (CC)
31/01/2018
Ins Cambra

Amb l'objectiu de promoure una recerca i innovaci responsables (RRI, per les sigles en angls), la UOC llana un pla de formaci que permet a professors i investigadors aplicar els principis de la RRI a la recerca. Amb aquesta iniciativa, la universitat impulsa un enfocament en qu cincia i societat abordin junts els reptes de futur.

Per aquest motiu, el 21 de febrer s'engega el curs en lnia Responsible Research and Innovation (RRI) for Researchers - An Introduction, disponible per mitj de l'Escola de Doctorat, que permetr relacionar el concepte de recerca responsable amb la prctica diria dels investigadors. Aquest curs forma part de l'estratgia de la UOC de promoure la cincia oberta i responsable. «Les universitats hem de donar resposta als reptes globals a qu ens enfrontem com a societat. Des de la UOC apostem per una recerca i innovaci obertes i responsables precisament per abordar aquests reptes tenint en compte les necessitats i expectatives dels diferents actors. Fent-ho aix estem convenuts que, alhora, contribum a incrementar la integritat, reproductibilitat i legitimitat de les recerques dutes a terme», explica Pastora Martnez Samper, vicerectora de Globalitzaci i Cooperaci.

El pla de formaci inclour ms endavant altres dos cursos ms que permetran un abordatge integral de la RRI: un permetr aprofundir en la perspectiva de gnere; l'altre se centrar en el desenvolupament de competncies relacionades amb la recerca participativa basada en les comunitats.

Aquest primer curs tindr dues edicions a l'any, al febrer i setembre, i est dirigit a investigadors, tant de la UOC com d'altres institucions. Tamb est orientat a tots aquells agents del sistema de R+D+I (agncies de finanament, Administraci pblica, indstria i tercer sector) que vulguin comprendre la RRI i aplicar-la a la seva prpia prctica de recerca. L'objectiu final s superar la bretxa existent entre la teoria i la prctica en RRI.

El curs Responsible Research and Innovation for Researchers ha estat elaborat per un grup interdisciplinari d'experts de la UOC, la UAB i la Universitat de Bristol. La creaci i estructura dels continguts s'ha basat en els resultats de diferents projectes europeus sobre RRI com PERFORM i Genport (tots dos coordinats per investigadors de l'IN3 de la UOC), HEIRRI i RRI Tools.

Les inscripcions ja estan obertes des del web de l'Escola de Doctorat.