L'U-Ranking destaca l'activitat investigadora de la UOC

Foto: UOC

20/06/2018
Anna Torres Garrote
Segons aquest rnquing universitari, la Universitat excelleix en nombre de personal docent investigador que s doctor

Segons constata l'U-Ranking, de la Fundaci BBVA i l'Institut Valenci de Recerques Econmiques (Ivie), la UOC apareix amb una valoraci de l'ndex d'investigaci (0.9) superior a la docncia (0.8). Aquest rnquing analitza els resultats docents, en recerca i en innovaci i desenvolupament tecnolgic de 61 universitats espanyoles. L'estudi tamb corrobora que la UOC mant una posici estable respecte al 2017 amb un ndex de 0,8 i la novena posici juntament amb set universitats ms.

Pel que fa a docncia, la UOC destaca amb indicadors que sn per sobre de la mitjana de les universitats, com el percentatge de personal docent investigador (PDI) doctor, la taxa d'xit i el percentatge d'estudiants de postgrau.

Pel que fa a recerca, els resultats de l'avaluaci de l'activitat investigadora es mantenen estables respecte al 2017. La UOC se situa en la novena posici amb un ndex de 0,9, posici que comparteix amb universitats com la Universitat de Burgos, la Universitat de Sevilla i la Universitat Ramon Llull. Se situen en la franja mitjana les citacions per documents i el percentatge de publicacions en coautories internacionals, i, per sobre de la mitjana, els resultats vinculats als fons de recerca internacionals per PDI doctor. Aquests resultats fan que la UOC sigui l'nica universitat privada que presenta un ndex de recerca superior al de docncia.

Pel que fa a innovaci i desenvolupament tecnolgic, la classificaci s clarament liderada per les universitats politcniques, per sn especialment notables els resultats de la UOC en ingressos per formaci contnua de PDI doctor.

El sistema universitari catal lidera el rnquing

Els resultats de la sisena edici d'aquest rnquing s'han presentat aquest dimarts a Madrid desprs d'analitzar 61 universitats espanyoles, 48 de pbliques i 13 de privades, xifra que cobreix el 93% del sistema universitari espanyol en termes de nombre d'estudiants de grau.

Lidera la classificaci general la Universitat Pompeu Fabra, seguida d'un empat entre la Universitat Politcnica de Catalunya (UPC) i la Universitat Carlos III de Madrid, i en tercer lloc hi ha la Universitat Politcnica de Valncia. L'estudi evidencia que el sistema universitari ms potent s el catal. A ms, es constata que la millora ha estat ms accentuada en la dimensi investigadora (4,5%) que en la docent (3,6%).

Enllaos relacionats