Notícies

La UOC acull una escola de lideratge per a l'impuls de la transformació digital de les universitats europees

Amb el projecte D-Transform

Del 14 al 18 de novembre, els membres del consorci del projecte europeu Digital Transform (D-Transform) organitzen la 1st Leadership School europea (leadership-school.uoc.edu), adreçada a rectors, vicerectors i altres responsables d’institucions d’educació superior per a convertir-los en agents de canvi perquè les universitats s’adaptin a les necessitats de l’era digital. L’obertura de l’escola anirà a càrrec de Josep A. Planell, rector de la UOC, amb Marta Aymerich, vicerectora de Planificació Estratègica i Recerca, i en les sessions també participaran Pastora Martínez, vicerectora de Globalització i Cooperació, i Carles Sigalés, vicerector de Docència i Aprenentatge.

L’Hotel Silken (avinguda Diagonal, 205) i la seu de Tibidabo de la UOC (avinguda del Tibidabo, 39-41), a Barcelona, acolliran un seguit de sessions amb experts internacionals d’universitats innovadores i d’altres sectors de la societat, per a oferir a càrrecs d’institucions d’educació superior l’actualització de coneixements, habilitats i actituds per a la presa de decisions sobre l’ús de tecnologies digitals en l’aprenentatge i l’ensenyament i per a la transformació digital de les institucions, per tal d’adaptar-les a un entorn global i canviant.

Entre els temes que seran tractats hi ha els conceptes de generació del mil·lenni, visitants digitals i nadius digitals; l’impuls de biblioteques digitals i zones d’estudi adaptades a l’entorn digital; la superació de la resistència acadèmica a l’ensenyament amb TIC; els nous mètodes d’avaluació en línia; l’adaptació del règim d’assegurament de la qualitat institucional dels contextos nacionals i europeu; l’avaluació comparativa dels avenços en matèria d’aprenentatge digital; les tècniques de gestió del canvi derivades de la teoria i les bones pràctiques empresarials; els models de negoci per a cursos MOOC; avantatges i desavantatges de col·laborar amb el sector privat; lliçons a aprendre de proveïdors innovadors, i analítica d’aprenentatge, és a dir, garantir què és útil per a les necessitats institucionals.

Inscripcions

El termini per a la inscripció s’acaba el 10 de novembre. Podeu fer-la i consultar-ne més informació, com ara els preus, en aquest enllaç. Hi ha més informació sobre l’escola al programa al web de l’acte.

El projecte

La 1st Leadership School és impulsada per D-Transform, un projecte amb el suport de la Unió Europea per a preparar els líders de l’educació superior per a ser els artífexs del canvi de la universitat de demà per mitjà d’un programa formatiu centrat en el paper fonamental que tenen les tecnologies digitals i els recursos educatius oberts. Finançat pel subprograma d’aliances estratègiques –adscrit al programa europeu de finançament Erasmus+–, té un pressupost total de gairebé mig milió d’euros, va començar el 2014 i finalitzarà l’any vinent.

Hi ha més informació sobre D-Transform en aquesta notícia publicada anteriorment.

Enllaços relacionats