Notícies

SmartClocks: dispositius amb capacitat d'autoaprenentatge per a comunicacions intel·ligents, un sistema inventat per la UOC

28/03/2017
La sincronització de dispositius en una xarxa sense fil

El grup de recerca Wireless Networks (WiNe) de la UOC ha inventat SmartClocks, un mecanisme innovador, de baix cost i eficient des del punt de vista energètic per a sincronitzar rellotges. Els inventors d’aquesta tecnologia són Xavier Vilajosana (director de WiNe), Borja Martínez, Ferran Adelantado i Pere Tuset, membres del grup de recerca WiNe de l’Internet Interdisciplinary Institute (IN3) de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

La sincronització de dispositius sense fil

SmartClocks facilita la sincronització de dispositius en una xarxa sense fil, la qual cosa estalvia costos i energia. El mecanisme és aplicable a totes les xarxes sense fil, però té més sentit en les que tenen restriccions de potència, com ara les noves xarxes d’àrea àmplia de baixa potència (LPWAN).

Xavier Vilajosana, investigador de la UOC, comenta que SmartClocks ajudarà les empreses amb solucions de maquinari i programari a complir les exigències de baix consum i sincronització precisa. SmartClocks millora la comunicació industrial alineant els rellotges dels sensors sense fil en els processos de producció. Millora la comunicació 5G i les aplicacions per a la ciutat intel·ligent sincronitzant els rellotges de control de trànsit i subministrament d’aigua i electricitat. Per a una explicació més detallada de SmartClocks, mireu aquest vídeo.

Posar l’invent a disposició de tothom

Per mitjà de l’Oficina UOC de Suport a la Recerca i la Transferència (OSRT), el grup de recerca WiNe ha sol·licitat una patent internacional a l’Oficina Europea de Patents (OEP). En els propers trenta mesos el grup decidirà les regions en què vol protegir la patent.

Amb l’ajut de l’OSRT, el grup de recerca ha començat a presentar SmartClocks a empreses interessades a comercialitzar l’invent patentat.