El cicle "Les condicions del cervell" es tanca amb èxit d'assistència

05/12/2017

"Quan la ciència surt de la universitat per trobar-se amb altres actors culturals de la societat, l'interès que desperta en la ciutadania és indiscutible". Així ha explicat Pastora Martínez, vicerectora de Globalització i Cooperació i comissària del projecte, l'èxit del cicle coorganitzat amb la Sala Beckett, en què els tres diàlegs sobre creativitat, memòria i patiment mental, amb experts científics i no científics, han penjat el cartell de complet amb dies d'antelació.

"La universitat ha de reivindicar el seu rol de transformar individus i col·lectius, i quina manera millor de fer-ho hi ha que participant en els seus espais, fomentant llocs de trobada on es comencin projectes de cocreació i tractant de les qüestions que preocupen la societat?".

Et convidem a veure'n la crònica en vídeo:

El projecte, que s'emmarca en l'estratègia de la UOC per a convertir-se en una universitat global amb impacte social, ha acomplert els seus objectius bastint ponts entre diferents àmbits del coneixement i ajudant a ampliar la capacitació científica dels participants. A més, científics de la nostra universitat i dramaturgs de l'escena teatral catalana es van citar en una tertúlia a porta tancada, en què van analitzar junts diferents conceptes afins a les dues disciplines amb l'objectiu de nodrir-se mútuament i buscar espais de treball comuns.

El rector, Josep A. Planell, i Pastora Martínez van visitar el dia 21 de novembre la Beckett, amb l'objectiu d'explorar noves vies de cooperació amb aquesta sala de teatre. Durant la cita, el rector i el director de la Beckett, Toni Casares, van signar el conveni marc que ha de donar cobertura a futures col·laboracions.

Sobre el cicle "Les condicions del cervell"

El cicle perseguia promoure una reflexió crítica sobre algunes incògnites de la ciència relacionades amb preguntes entorn del cervell i tot el que es deriva d'aquest òrgan per mitjà de converses científiques, la divulgació i l'art.

També va incloure diferents espectacles i lectures dramatitzades i una mostra de reproduccions de dibuixos científics del premi Nobel Santiago Ramón y Cajal.