El portal col·laboratiu obert sobre gènere i ciència arriba als 1.000 recursos

25/04/2017
GenPORT comparteix publicacions, vídeos, materials docents, projectes, mesures pràctiques o notícies sobre gènere

GenPORT és un portal col·laboratiu obert en el qual tothom pot crear un compte personal i compartir publicacions, vídeos, materials docents, projectes, mesures pràctiques o notícies sobre gènere amb la resta de la comunitat. GenPORT s’adreça a investigadors, a la comunitat UOC, a experts sobre gènere (associacions, activistes) i a responsables de polítiques en matèria de gènere i recerca.

Gràcies a més de 450 usuaris registrats, que han penjat més de 1.000 recursos de gran qualitat, ara disposem d’un portal en el qual podem trobar coneixement expert sobre gènere en totes les ciències: ciències naturals, ciències socials i humanitats.

Recursos sobre gènere i ciència

A GenPORT, podeu trobar recursos sobre com integrar la perspectiva de gènere en els continguts de recerca de diferents disciplines, com ara medicina, estadística, ciències socials , enginyeria, humanitats o ciències mediambientals. A més, trobareu eines sobre com dissenyar i implementar mesures i polítiques d’igualtat de gènere en la recerca de diferents àmbits com ara l’anàlisi i l’avaluació de polítiques, la diversitat de gènere en els equips d’R+D, com augmentar la consciència sobre la igualtat de gènere en el camp de la ciència o formació sobre els perjudicis vinculats amb el gènere. Els recursos estan en procés de millora contínua gràcies a les contribucions de la comunitat GenPORT. Aquí podeu trobar els nous continguts de GenPORT. Últimes notícies de GenPORT a Twitter: @GenPORT

Consorci

GenPORT és un projecte europeu que forma part del 7è Programa Marc coordinat pel grup de recerca Gènere i TIC de l’IN3 de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), dirigit per Jörg Müller, juntament amb Lidia Arroyo, Julià Minguillón, Jordi Conesa, Maria Elena Rodríguez i Ricard Solans. En el Consorci del projecte també hi participen GESIS, Institut de Ciències Socials de Leibniz (Alemanya); la Fundació Giacomo Brodolini (Itàlia); Portia (Regne Unit); la Universitat Matej Bel (Eslovàquia), i l’Escola Superior d’Örebro (Suècia)