Notícies

La Generalitat atorga un ajut a la UOC per a impulsar la comercialització d'una tecnologia de seguretat digital

12/07/2017
Amb co-financiació del Fons europeu de desenvolupament regional (FEDER): una manera de fer Europa

David Megías, investigador principal del grup de recerca K-riptography and Information Security for Open Networks (KISON) de l'IN3 -centre de recerca del qual és director- i Mehdi Fallahpour, investigador col·laborador de la UOC, són els inventors d'una tecnologia patentada per la UOC que permet marcar continguts digitals. L'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) ha atorgat, amb el suport del Fons europeu de desenvolupament regional (FEDER): una manera de fer Europa, un ajut de 20.000 euros per al desenvolupament d'un preprototip per al format vídeo.

Les tècniques de Watermarking permeten inserir bits ocults als continguts digitals que, entre altres avantatges faciliten la identificació de manipulacions fraudulentes. En cas que algú no autoritzat manipuli les imatges del vídeo, la marca digital el delatarà. Aquesta tecnologia té aplicacions diverses en sectors com ara el publicitari i el de la seguretat.

L'ajut concedit forma part d'una línia de finançament llavor per a projectes innovadors amb potencial d'incorporació al sector productiu. Aquests ajuts són destinats a la protecció del coneixement i als primers treballs de desenvolupament dels productes: els preprototips. Amb aquesta partida també s'ofereix formació, assessorament i mentoria sobre gestió empresarial, que seran coordinats per la Universitat de Califòrnia, Berkeley (EUA).