Notícies

La UOC estudiarà com s'incorporen aplicacions mòbils de salut al sistema sanitari

Es farà una prova pilot amb 250 pacients

Amb el títol mSalut: reptes i oportunitats per als sistemes de salut, el programa Recercaixa finança un altre projecte de recerca de la UOC per a analitzar l’ús en el sistema de salut espanyol d’aplicacions mòbils. Aquesta recerca, coordinada per Francisco Lupiáñez, professor dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC i soci d’Open Evidence –empresa derivada de la UOC–, vol afavorir l’adopció d’aplicacions mòbils sobre salut per part de la ciutadania, tenint en compte la popularització dels telèfons intel·ligents.

Els impulsors del projecte veuen en les aplicacions mòbils "una oportunitat per a augmentar la qualitat de vida, millorar l’estat de salut i augmentar la qualitat assistencial, de manera que es garanteixi la sostenibilitat, l’equitat i l’accessibilitat als sistemes de salut". Aquesta recerca tindrà presents diferents punts de vista, com ara els dels usuaris d’internet –amb una enquesta a 800 persones–, els pacients, els professionals de la salut, les organitzacions sanitàries i els desenvolupadors d’aplicacions mòbils.

Entre altres accions, el projecte analitzarà l’ús d’una aplicació per a 250 pacients per a avaluar-ne l’eficàcia clínica, el cost i l’efectivitat. Per a dur a terme l’estudi, es compta amb la col·laboració inicial de professionals de l’Hospital Infantil Universitario Niño Jesús de Madrid; els catalans Parc Taulí de Sabadell, Hospital Sant Joan de Déu, Hospital Sant Rafael de Barcelona i el Servei de Salut de les illes Balears. A més, en aquest projecte es té la intenció de participar en grups de treball interdisciplinaris amb l’Associació Catalana d’Entitats de Salut, la secció de metges e-salut del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona, el Centre de Competència en mHealth de la Mobile World Capital Barcelona i l’empresa HealthApp, desenvolupadora de l’aplicació TCApp per a la comunicació en transtorns alimentaris entre pacients i professionals, amb què es farà l’estudi.

Programa Recercaixa
mSalut és finançat pel programa Recercaixa de la Fundació «la Caixa», que té el suport de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP). Juntament amb aquest projecte, el programa finança en la convocatòria actual tres recerques de la UOC.