Notícies

Demanda a la Unió Europea: més oportunitats per a enfortir la recerca en ciències socials i humanitats

28/02/2018
La UOC s'uneix a la cooperació europea que demana millors oportunitats per a la recerca en ciències socials i humanitats dins de l'FP9

Un grup d’universitats de països capdavanters en recerca i innovació en ciències socials i humanitats (SSH segons les sigles en anglès) demana a la Unió Europea que creï millors oportunitats per a la recerca en SSH dins del IX Programa marc de recerca i innovació (FP9) de la UE.

La cooperació

La cooperació va sorgir arran de les reflexions del difunt Philippe Keraudren, que va ser subdirector d’unitat del Departament de Ciències Socials i Humanitats de la Direcció General de Recerca i Desenvolupament Tecnològic (DG RTD) de la Comissió Europea. Keraudren, un dels autors del Second Monitoring Report on SSH-flagged Projects, va expressar la seva esperança que un dia, la comunitat d’SSH dels set països capdavanters, representants de més de la meitat del total de participants d’SSH i el pressupost corresponent, unirien forces i impulsarien les institucions europees cap a la direcció correcta en benefici d’Europa.

En analitzar els diferents informes de les institucions europees, els autors van trobar que hi ha un gran consens entre les institucions sobre la necessitat d’enfortir la recerca en SSH i millorar-ne la integració en l’FP9.

Les universitats fan cinc recomanacions:

1. Crear una plataforma d’SSH i enfortir la col·laboració multidisciplinària.
  2. Encoratjar els investigadors a pensar sobre com es poden generar impactes acadèmics i socials a l’hora de fer propostes.
  3. Reconèixer que totes les disciplines contribueixen d’una manera crucial als objectius d’una Europa inclusiva i pròspera.
  4. Invertir en oportunitats de recerca i innovació d’alta qualitat en SSH.
  5. Afegir un pressupost objectiu del 10% als KPI existents per a SSH.

Marta Aymerich sobre unir-se a la demanda

«Aquesta iniciativa és una crida a no discriminar les SSH. Per a una universitat com la UOC, que és més d’SSH que no pas de STEM, afegir-se a la iniciativa és un pas lògic. Els socis d’aquesta cooperació són referències en el camp de les SSH als seus països», indica Marta Aymerich, vicerectora de la UOC de Planificació estratègica i Recerca.

Call on the European Union to create high-quality dedicated and embedded SSH research opportunities in FP9

Enllaços relacionats