Notícies

Dues investigadores de la UOC faran una estada als EUA i al Regne Unit per impulsar les seves recerques sobre ètica de la cura i trastorn específic del llenguatge

26/02/2018
Als Estats Units i al Regne Unit

El Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat ha publicat la resolució de la convocatòria per a estades breus de mobilitat predoctoral, i ha aprovat dues propostes de la UOC: les d’Ester Conesa i Nadia Ahufinger.

Ester Conesa, del grup de recerca Gèneres en Transició: Masculinitats, Afectes, Cossos i Tecnociència (MEDUSA), farà una estada de tres mesos a la Universitat de Minnesota, amb una exploració teòrica sobre ètica de la cura amb la catedràtica d’aquella universitat Joan Tronto, amb l’objectiu d’estudiar l’aplicació d’aquesta ètica en un àmbit acadèmic. L’ètica de la cura és l’àmbit central de la tesi de Conesa, dirigida per Ana María González, investigadora de l’IN3. La catedràtica Joan Tronto té una llarga trajectòria en el camp de la ciència política i les ciències socials des d’una perspectiva de gènere.

La investigadora Nadia Ahufinger, del grup de recerca en Cognició i Llenguatge (GRECIL), realitzarà una estada de dos mesos a la University College London, amb l’objectiu de treballar amb la professora i investigadora Courtenay Norbury, de l’esmentada universitat britànica, sobre el trastorn específic del llenguatge, tema de la seva tesi, dirigida per Llorenç Andreu Barrachina, investigador principal del grup GRECIL.