El professor Pau Alsina, membre del Consell Assessor de l'Arts Santa Mònica
[10/06/2013]
El professor dels Estudis d'Arts i Humanitats de la UOC Pau Alsina, formarà part del nou Consell Assessor del centre de creativitat Arts Santa Mònica. A partir de l'1 de juliol, el centre començarà una nova etapa sota la direcció de la historiadora i crítica d'art Conxita Oliver, que prendrà el relleu a l'activista cultural Vicenç Altaió.

Els objectius del Consell Assessor seran «participar en la posada en marxa i desenvolupament del nou projecte, i fer un seguiment dels programes del centre», explica Alsina. «Amb la proposta i l'impuls d'activitats es voldrà contribuir a posar en relleu la creativitat emergent a Catalunya que, per exemple, en el cas de les arts i la cultura digital està força ben posicionada internacionalment, però convindria interconnectar millor els seus processos a escala local», afegeix el professor.

Els altres assessors nomenats són l'artista Francesc Aleu; la professora Teresa Camps; el fundador d'Infonomia Alfons Cornella; l'arquitecte Miquel Espinet; el dissenyador gràfic Jaume de Laiguana; l'emprenedor Didac Lee; l'artista visual Àngels Ribé; el creatiu publicitari Toni Segarra, i l'arquitecta Benedetta Tagliabue.

El director de Catalunya Ràdio, Fèlix Riera, una altra persona encara no designada de Televisió de Catalunya, i la periodista Bibiana Ballbè, també seran presents en l'Arts Santa Mònica per a fer de pont entre el centre, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i ajudar a la cerca de nous formats de comunicació.

Sobre Pau Alsina

Alsina és professor dels Estudis d'Arts i Humanitats de la UOC i director del postgrau d'Art i cultura digital, impulsat per la Universitat i el centre d'art i creació industrial LABoral. Des de 2002 és director d'Artnodes, la revista d'art, ciència i tecnologia de la UOC. També és membre cofundador de la xarxa d'art, ciència i tecnologia (ACT) dels països mediterranis YASMIN, impulsada per UNESCO Digiarts, Leonardo/ISAST, Olats, Artnodes/UOC i la Universitat d'Atenes. El pensament contemporani, l'art i la cultura digital centren la seva investigació en el Grup de Recerca sobre Cultura, Tecnologia i Societat (GRECS) de la UOC.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.