Nou Patronat de la UOC amb majoria de patrons privats i presidit per Andreu Mas-Colell

• Escoltar

uoc
23/07/2014 El nou Patronat de la UOC, rgan de representaci, govern i administraci de la UOC, s'ha constitut aquest dimarts 22 de juliol i est format majoritriament per patrons privats, la qual cosa permet a la UOC recuperar la consideraci de fundaci que no forma part del sector de l'administraci pblica. El president del Patronat s el conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell. Es completa, aix, el procs engegat ara fa sis mesos durant el qual ha calgut modificar els Estatuts de la UOC per a adaptar-los al que s'estableix en l'article 144 de la Llei 2/2014, de 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector pblic.

La constituci del nou Patronat permet a la Universitat recuperar part de l'autonomia de gesti que havia perdut els darrers anys pel fet de ser considerada una fundaci que formava part del sector pblic. Aix far que a partir d'ara la UOC tingui ms flexibilitat i ms marge de maniobra per a afrontar, entre altres reptes, els que es plantegen en el Pla estratgic i les poltiques que se'n derivin, d'acord amb el context econmic i garantint la sostenibilitat global de la instituci.

Nova composici del Patronat

El nou Patronat est format per 11 patrons (6 de privats i 5 de pblics) en lloc dels 23 que hi havia fins ara. Concretament:

• Tres patrons en representaci de les entitats segents:

• Josep Vilarasau, representant de la Federaci Catalana de Caixes d'Estalvi;
    • Miquel Valls, representant de la Cambra Oficial de Comer, Indstria i Navegaci de Barcelona;
    • Joandomnec Ros, representant de l'Institut d'Estudis Catalans.
  • Tres patrons designats entre persones fsiques o jurdiques, de rellevncia en els mbits social, cultural, cientfic o professional, que no pertanyen al sector pblic:

• Pere Valls, director i conseller delegat de Scytl;
    • Helena Guardans, presidenta executiva de Sellbytel Group Spain;
    • Josep M. Coronas, de Coronas i Advocats.
  • Cinc patrons designats pel Govern de la Generalitat de Catalunya:

• Andreu Mas-Colell, conseller d'Economia i Coneixement;
    • Irene Rigau, consellera d'Ensenyament;
    • Antoni Castell, secretari d'Universitats i Recerca de la Generalitat;
    • Llus Jofre, director general d'Universitats i Recerca de la Generalitat;
    • Jordi Puigner, director general de Telecomunicacions i Societat de la Informaci de la Generalitat.

Aprovat l’informe del rector i els comptes

D’altra banda, durant la reuni, el Patronat tamb ha aprovat l’informe del rector Josep A. Planell, que recull l'acci de govern que s'ha dut a terme durant el seu mandat i defineix les estratgies que caldr seguir per a afrontar els reptes establerts; els comptes anuals de l'exercici 2013; la liquidaci del pressupost de l'exercici 2013; el pressupost per a l'exercici 2014 i els contractes formalitzats subjectes a regulaci harmonitzada.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.

Enllaos relacionats