• Escoltar

Les universitats, unides per a obrir un centre internacional de recerca sobre emprenedoria social

Foto: UOC
El premi Nobel de la pau 2006, Muhammad Yunus treballa per un replantejament de la relaci econmica entre els rics i els pobres per a l'eradicaci total de la pobresa al mn.
27/01/2016 Guida Fullana Pastor La UOC, juntament amb sis universitats i escoles de negoci catalanes, s'ha reunit amb la direcci del Yunus Centre, presidit pel premi Nobel de la pau 2006, Muhammad Yunus, per crear el Social Business Centre a Barcelona, espai acadmic que fomentar l'emprenedoria social i la innovaci contra l'atur juvenil a la capital. La cita ha tingut lloc el 26 de gener en el marc de la celebraci de la jornada Social Business City Barcelona.

Ms de 500 persones han assistit al Palau de la Msica en l'acte de presentaci de la Social Business City Barcelona, que ha estat pioner a reunir diversos actors referents de la ciutat –joves, empreses socials, un premi Nobel de la pau, universitats, periodistes i poltics– amb l'objectiu de promoure les empreses socials i emprenedors socials barcelonins i donar-hi suport.

Representants de set universitats catalanes treballen plegats per a crear un espai de generaci de coneixement entorn de l'empresa social. Aquesta aliana universitria, promoguda per la consultoria Tandem Social, impulsar el Yunus Social Business Centre, un punt d'investigaci i avaluaci acadmica que desenvolupar un pla d'accions conjunt per a la transformaci social de la ciutat de Barcelona.

La UOC, des dels Estudis d'Economia i Empresa i l'rea de Cooperaci Universitria per al Desenvolupament, la Fundaci Privada Universitria EADA, la Universitat Abat Oliva CEU, la Universitat Autnoma de Barcelona (UAB), la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF) formen el grup de treball interuniversitari que donar suport a l'emprenedoria social en el marc del projecte Social Business City, que treballa per a la constituci d'una xarxa de ciutats socials arreu del mn.

ngels Fit, directora dels Estudis d'Economia i Empresa de la UOC, ha intervingut en l'acte de presentaci de la Social Business City Barcelona per explicar, en representaci de totes les universitats implicades, quin s el paper de les institucions d'ensenyament superior en el foment de l'emprenedoria i les empreses socials.

El projecte t el suport de l'Ajuntament de Barcelona, la Fundaci "la Caixa", la Fundaci FC Barcelona, l'empresa social Apunts, la Fundaci Formaci i Treball, la Fundaci Intermdia, la Fundaci Gentis i Diplocat.

Muhammad Yunus

El premi Nobel de la pau 2006, Muhammad Yunus, tamb president del Yunus Centre i fundador del Banc Grameen de Dacca, Bangla Desh, treballa per un replantejament de la relaci econmica entre els rics i els pobres per a l'eradicaci total de la pobresa al mn. El seu enfocament empresarial es basa, entre altres coses, en el dret al crdit que, segons el seu punt de vista, hauria de ser reconegut com a dret hum fonamental.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.