6/5/16 · Institucional

El 92% dels graduats de la UOC tornaria a triar-la

Els graduats de la UOC estan molt satisfets amb els seus estudis, tal com es desprèn de l’informe de valoració elaborat per l’Àrea de Planificació i Qualitat de la mateixa universitat. Entre els resultats, destaca que un 92% tornaria a escollir la UOC i un 88% repetiria la mateixa titulació en cas que tornés a estudiar.
La UOC és la primera universitat en línia de l'Estat en nombre de graduats: 68.479.

A més, en una escala de l'1 al 5, el nivell de satisfacció amb:

• la titulació és d'un 4,3;
  • la formació rebuda que els ha permès millorar les seves competències personals (nivell de confiança, aprenentatge autònom, presa de decisions, resolució de nous problemes, etc.) és d'un 4,2;
  • la formació rebuda que els ha permès millorar les seves capacitats per a l'activitat professional és d'un 4,2;
  • la formació rebuda que els ha permès millorar les seves habilitats comunicatives és d'un 4,1;
  • el professorat és d'un 4;
  • les pràctiques, que els han permès aplicar i consolidar coneixements i habilitats adquirits durant la titulació, és d'un 4;
  • els sistemes d'avaluació, que els han permès reflectir adequadament el seu aprenentatge, és d'un 4.

Perfil del graduat de la UOC

• 68.479 graduats.
  • 92% de taxa d'ocupació.
  • El 82% té una feina relacionada amb els estudis.
  • El 83% estudia a la UOC per a ampliar els seus coneixements i millorar professionalment.
  • El 48,6% tria la UOC perquè pot gestionar el seu temps; el 32,8%, perquè pot estudiar des d'on vol, i el 6,9%, pel seu prestigi (aquesta dada s'eleva al 8,6% en el cas dels màsters universitaris).
  • El 74,3% és de Catalunya; el 22,1%, de la resta de l'Estat espanyol; el 2,4%, de la Unió Europea, i l'11,2%, de la resta del món (14,4% en el cas dels màsters universitaris).
  • El 24,2% guanya menys de 15.000 euros l'any, seguit del 22,8%, que en guanya entre 18.000 i 24.000. Només un 2,3% en guanya més de 60.000.

Vincle amb la UOC un cop es graduen

• El 90% vol mantenir un vincle amb la universitat.
  • El 0,3% esdevé tutor.
  • El 2,7% esdevé professor col·laborador (en el cas dels màsters universitaris).

Enquestes per a millorar constantment

Aquestes dades s'extreuen de l'enquesta enviada als 4.514 graduats de titulacions oficials del curs 2014-2015 i que han respost 878 persones (un 19,5% dels destinataris). L'objectiu del qüestionari és recollir la valoració dels estudiants que han acabat estudis oficials i detectar possibles millores.

Els graduats han respost quaranta-set preguntes agrupades en cinc blocs. En aquesta tercera edició s'han consensuat algunes de les qüestions amb la resta d'universitats catalanes (públiques i privades). Això contribuirà a generar indicadors comuns en tot el sistema universitari català que es presenten al portal Winddat.

UOC Alumni

La comunitat de UOC Alumni ja engloba 68.479 graduats i graduades repartits en vuitanta països de tot el món, i inclou diversos grups sectorials, territorials, internacionals i d'interès que promouen activitats de relació, com ara UOCmeet o Infocom. També té els seus propis òrgans de representació i presència territorial amb Alumni Madrid, Alumni Sevilla, Alumni Balears i Alumni Canàries.

Veure més sobre Institucional