13/1/17 · Institucional

33.500 estudiants faran 60.000 exàmens a l'Estat i a l'estranger

Els dies 11, 14 i 21 d'aquest mes, 33.500 estudiants de la UOC faran les proves finals d'avaluació. Un total de 23 seus repartides per l'Estat i Andorra acullen durant aquestes tres jornades unes 59.500 proves finals amb el suport de 400 persones de gestió i 200 professors, una de les logístiques més grans que es fan d'aquesta mena a l'Estat. Es destaquen les 2.500 proves que es faran virtualment i la prova pilot amb uns 225 d'estudiants que, des de l'estranger i per segona vegada, faran 450 proves amb un sistema nou de reconeixement facial que verificarà la seva identitat.
Uns 225 estudiants faran, per segona vegada, proves amb reconeixement facial.

De les 62.000 proves d'avaluació final, 2.500 seran virtuals i gairebé el 83% són proves de síntesi, validació i finals que es fan quan els estudiants tenen superada l'avaluació contínua durant el semestre, mentre que la resta són exàmens finals. Més de la meitat de les persones convocades a les proves són dones (el 53%), mentre que els homes representen el 47%.

Prova pilot de reconeixement facial

Aquest semestre la UOC farà una segona prova pilot d'un nou sistema de reconeixement facial que servirà per a verificar la identitat dels estudiants. Hi participaran uns 225 estudiants residents a l'estranger que faran gairebé 450 proves finals i virtuals.

El procés és el següent: uns quants dies abans de les proves finals, els estudiants han de capturar tres imatges seves amb una càmera web mitjançant una aplicació; més endavant, mentre fan les proves d'avaluació final virtuals, l'aplicació captura aleatòriament imatges seves altra vegada, i aquestes imatges permeten comparar la seva identitat amb el seu DNI. Les imatges obtingudes es tracten sempre amb mesures de seguretat i privadesa molt estrictes.

Catalunya acull el nombre més alt d'estudiants que s'examinen

Del total d'estudiants, uns 26.000 fan les proves en llengua catalana i més de 7.500, en llengua castellana. Geogràficament, les 8 seus de Catalunya són les que acullen un volum més gran d'estudiants, unes 23.800 persones. D'altra banda, prop de 800 estudiants de la UOC fan aproximadament 2.000 proves virtuals a l'estranger, repartides en 89 països de tot el món, sense comptar Andorra, on es fan 600 proves finals a la seu d'examen situada a Sant Julià de Lòria.

Fora de Catalunya, la majoria de persones convocades a aquestes proves finals es concentren principalment a Madrid amb 2.000 estudiants, el País Valencià (1.550) i les illes Balears (1.290). Pel que fa a la resta de l'Estat, també es destaquen les comunitats d'Andalusia (700), País Basc (415), Galícia (380), Canàries (350) i Aragó (270). Les seus són a Palma, Maó, Eivissa, València i Sant Joan d'Alacant, a més de Leganés, Sevilla, Màlaga, Santiago de Compostel·la, Bilbao, Las Palmas, Santa Cruz de Tenerife i Saragossa.

Per demarcacions catalanes, la de Barcelona és la que concentra més estudiants, amb més de 18.200 persones convocades a fer les proves, amb seus d'examen a la ciutat de Barcelona (Zona Universitària i Ciutat Vella), el campus de Bellaterra, el Seminari de Vic i la Fundació Universitària del Bages de Manresa. A la demarcació de Tarragona i les Terres de l'Ebre n'hi ha 2.400 –amb seus d'examen a la Fira de Reus i a l'IES Joaquín Bau de Tortosa–; a la de Girona, 2.050 –amb seu a l'Escola Universitària de la Salut i l'Esport de Salt–, i a la de Lleida, 1.160, amb seu d'examen a la Llotja de la capital del Segrià.

Un cop fetes les proves, els estudiants tindran les notes finals entre l'1 i el 3 de febrer; tenen l'opció de rebre-les per correu electrònic.

Adaptació a la diversitat funcional

Un total de 350 proves estan adaptades per a persones amb algun tipus de necessitat especial. D'aquesta manera, els 200 estudiants amb diversitat funcional que s'examinen podran tenir adaptacions de proves en braille o mitjançant un ordinador, a més d'altres accions, com ara l'adaptació de les seus d'examen.

Proves cada cop més virtuals

En la tendència a fer les proves finals d'avaluació d'una manera cada cop més virtual i vers l'eliminació del paper, les seus de Girona, Madrid, Màlaga, Santiago de Compostel·la, Tenerife, Las Palmas, Vic i Saragossa tindran un registre electrònic d'assistència dels estudiants.

Seus d'examen

Catalunya

• Barcelona (Zona Universitària): Facultat de Física i Química UB
  • Barcelona (Ciutat Vella): Facultat de Geografia i Història UB