21/2/17 · Institucional

Els esports electrònics arriben, per segon any, a la competició d'universitats catalanes

Arriba la segona edició del Campionat de Catalunya Universitari (CCU) d'esports electrònics a les dotze universitats catalanes, un fenomen basat en la competició professional i en línia de videojocs a escala mundial. El coordina la UOC per segon any consecutiu i hi col·laboren l'Esport Català Universitari i OGSeries University, que ja organitza –aquesta darrera– la lliga universitària d'esports electrònics més important de l'Estat. La cita serà doble: una fase prèvia en línia des de la segona quinzena de març fins a la primera setmana d'abril i una fase final presencial a Elite Gaming Center Barcelona al mes de maig, en què els equips i jugadors classificats competiran entre ells per determinar la universitat guanyadora.
Els Campionats de Catalunya Universitaris s'afegeixen al fenomen mundial dels esports electrònics (<em>e-sports</em>), els videojocs com a esport professional.<br />Foto: Flickr / Maxime Fort (CC)

Els Campionats de Catalunya Universitaris s'afegeixen al fenomen mundial dels esports electrònics (e-sports), els videojocs com a esport professional.
Foto: Flickr / Maxime Fort (CC)

Com a novetat, en aquesta nova edició hi participaran els jugadors d'Overwatch i FIFA17, a més dels de League of Legends i Hearthstone, que ja varen ser convocats en la competició anterior. Per a participar-hi, l'únic requisit que s'ha de complir és cursar estudis en qualsevol de les dotze universitats de Catalunya o ser-ne personal docent o d'administració (PDI i PAS).

Aquesta iniciativa es va presentar per primera vegada el 2016 i va ser acollida amb èxit per més de 400 participants de les universitats catalanes.

Guanyar-se la vida jugant

Els esports electrònics són un fenomen basat en la competició professional de videojocs en línia a escala mundial. Les quotes de seguiment d'aquesta disciplina esportiva assoleixen nivells equivalents als dels esports tradicionals arreu del món. Els campionats es disputen entre equips o jugadors individuals, anomenats gamers, especialitzats en un videojoc determinat.

Els organitzadors

OGSeries University dotarà el campionat de la seva plataforma de competició en línia i de la seva experiència en l'organització d'aquesta mena de competicions. I és que organitza la lliga universitària d'esports electrònics més important d'Espanya. En només dos anys de vida, ha assolit la participació de més de 10.000 estudiants provinents de 32 universitats. També es destaca la seva implicació en la University eSports Masters, la lliga universitària d'esports electrònics d'àmbit europeu, la retransmissió en directe de la darrera edició de la qual va arribar a més de 100.000 espectadors.

Elite Gaming Center és la primera franquícia de centres de gaming d'alt rendiment a l'Estat i serà la seu de Barcelona (c/ Sepúlveda, 84) la que acollirà la fase final del campionat. Aquesta franquícia ha experimentat un notable creixement al llarg de l'any 2016, en què ha augmentat els seus centres de dos a set en tan sols dotze mesos.

L'Esport Català Universitari (ECU) és l'organisme que agrupa totes les universitats catalanes i mitjançant el qual es coordinen els Campionats de Catalunya Universitaris anualment. Té l'objectiu de promoure els valors i l'esperit esportius entre els universitaris. En l'edició passada van competir 3.800 participants de les 23 modalitats esportives.

Inscripcions

El registre com a participant de la fase prèvia ja està obert. S'hi pot accedir des d'aquest enllaç i s'ha d'especificar l'adreça electrònica de la universitat corresponent. Una vegada fet el registre, es pot accedir a les inscripcions de cadascun dels classificatoris en aquest web.

Veure més sobre Institucional