1/3/17 · Institucional

El 91% dels nous graduats de la UOC tornarien a escollir-la

Els graduats de la UOC estan molt satisfets de la seva experiència a la Universitat, segons revelen les conclusions de l'enquesta realitzada per l’Àrea de Planificació i Qualitat de la mateixa universitat. El nivell de satisfacció global se situa en 4,2 sobre 5. Es detecta una valoració lleugerament més elevada entre els estudiants de grau (4,2) que entre els estudiants de màsters universitaris (4).
El compliment de les expectatives, l'estructura del pla d'estudis i l'atenció a l'estudiant són els aspectes més ben valorats.

Entre els conceptes més ben valorats, amb una nota de 4 o superior, destaquen els següents:

• Compliment de les expectatives.
  • Millora de les competències personals (confiança, aprenentatge autònom, presa de decisions, resolució de nous problemes, anàlisi crítica, etc.).
  • Estructura del pla d’estudis.
  • Resposta adequada a les queixes i suggeriments.

UOC

Entre els principals aspectes a millorar, tot i que sempre amb una valoració superior a 3,4 sobre 5, hi ha els següents:

• Relació entre la càrrega de treball i els crèdits de les assignatures.
  • Adequació dels recursos facilitats a les necessitats de l’estudiant.
  • Rellevància de les accions de la mobilitat.

La valoració positiva s’observa també en la dada que indica que un 91,3% triaria de nou la UOC si tornés a estudiar i un 88% triaria la mateixa titulació.

A l’hora de valorar la utilitat de la titulació obtinguda a la UOC, les sortides més valorades són l’oportunitat d’entrar en el món laboral (19,6%), la millora de la retribució econòmica (18,9%) i el canvi de responsabilitat dins d’una mateixa empresa (17,1%).

En la comparativa dels resultats respecte a l’estudi del curs anterior destaca la notable millora en la valoració dels sistemes d’avaluació i, entre els estudiants de màsters universitaris, en la qualitat dels recursos de Biblioteca i suport a la docència.

Per què trien la UOC?

Els principal motius per a estudiar un títol són «perquè m’agrada estudiar i ampliar els meus coneixements» (44%) i «per millorar professionalment» (38%), mentre que les principals raons que van portar a escollir la UOC van ser «perquè podia gestionar el meu temps» (50%) i «podia estudiar des d'on volia» (32%).

En aquest sentit, el 95% dels graduats ha compaginat els estudis amb una feina, que en un 57,2% ha estat relacionada amb els estudis cursats (fins a un 62,6% entre els estudiants de màsters universitaris).

Per salari mitjà anual, les franges principals són entre 18.000 i 24.000 euros (20,8%), menys de 15.000 euros (20,6%), i entre 24.000 i 30.000 euros (18,1%). Només un 2,8% en guanya més de 60.000.

Metodologia

El qüestionari es va enviar el passat mes de setembre als prop de 4.400 nous titulats de graus o màsters universitaris, dels quals van respondre prop de 1.000 (22,4% del total).

L’estudi es divideix en cinc blocs:

• Motivacions per a estudiar una titulació universitària i per a escollir la UOC
  • Valoració de la titulació
  • Expectatives de futur
  • Vincle amb la UOC
  • Estudis relacionats

UOC Alumni

La comunitat de UOC Alumni ja engloba més de 60.000 graduats i graduades repartits en vuitanta països de tot el món. La missió és acompanyar-los en la seva formació al llarg de la vida i en la millora permanent de la seva carrera professional.

Veure més sobre Institucional