16/3/17 · Institucional

Èxit del MOOC de Business Intelligence i Big Data de la UOC a Iberoamèrica

Prop de 50.000 persones s'hi han matriculat i l'oferta apareix com el segon curs massiu que ha generat més interès a Miríada X.

Les dues primeres edicions del MOOC d'Introducció al Business Intelligence i al Big Data, que la UOC ofereix per mitjà de la plataforma iberoamericana Miríada X, han registrat prop de 50.000 inscripcions. L'èxit de l'oferta el confirma també el rànquing de MOOC de Miríada X, publicat recentment, en el qual la UOC apareix com a líder en cinc països: Argentina, Xile, Colòmbia, República Dominicana i Guatemala.

En el rànquing de Miríada X, iniciativa de Telefónica Educación Digital y Universia, es registren els MOOC que han generat més interès en els catorze països d'Iberoamèrica amb més usuaris. En els rànquings per països, el MOOC de la UOC ocupa la primera o segona posició en deu països.

Els deu principals (top 10)

UOC

Business Intelligence

El curs de la UOC vol ser una introducció a la intel·ligència empresarial (Business Intelligence, BI). S'hi presenta què és un sistema de BI, quina és l'arquitectura d'aquests sistemes, quines són les metodologies principals de Business Analytics (l'anàlisi de clústers i la classificació) i quines són les tendències actuals en l'àrea de la intel·ligència empresarial.

La tercera edició del MOOC és previst que comenci el dia 17 d'abril. Les dues primeres edicions es van fer el 2015 (amb 18.500 inscrits) i el febrer del 2016 (amb 31.324 persones matriculades).

Més d'un milió d'estudiants

La plataforma Miríada X ja ha ultrapassat el milió d'estudiants matriculats el 2016, amb un creixement superior a 23.000 nous alumnes a la setmana, i va pel camí d'aconseguir-ne tres milions des del 2013. La plataforma es confirma com la primera en un idioma que no sigui l'anglès.

Miríada X és formada per prop de 100 universitats i més de 50 cursos, dels quals uns 150 s'impartiran enguany. Les àrees que han suscitat més interès són les del coneixement tecnològic, el negoci i el creixement personal.

Veure més sobre Institucional