Notícies

Nou centre de transferència de tecnologies digitals per a l'educació i el coneixement
[22/02/2012]
La UOC i el Centre Tecnològic Barcelona Digital (BDigital) han posat en marxa el Centre de Transferència Tecnològica UOC-BDigital. Aquest nou centre desenvoluparà noves tecnologies i metodologies en el camp de l'educació i el coneixement, amb l'objectiu de connectar ciències socials, transferència tecnològica i negoci, i d'aquesta manera millorar els productes i serveis de les empreses a partir d'idees sorgides en l'àmbit educatiu i de l'aprenentatge.

El centre s'enfocarà a dissenyar programes i aplicacions per a captar i empaquetar coneixement, a més de processos i regles d'aprenentatge i ensenyament, de base altament tecnològica. Les activitats del centre seran, entre altres, desenvolupament de programari entorn de temàtiques com ara disseny de jocs que, a més d'entreteniment, transmetin missatges o idees sobre àmbits com la formació o l'educació (jocs seriosos o serious games), sistemes smart learning, xarxes socials de coneixement, simuladors, realitat augmentada i aplicacions per a dispositius mòbils.

Per a Carles Fradera, director general de Barcelona Digital, «el Centre de Transferència Tecnològica UOC-BDigital persegueix anticipar i conceptualitzar les necessitats futures en els camps del coneixement i de l'educació, i desenvolupar projectes de base tecnològica, clarament enfocats a mercat». Al seu torn, Òscar Aguer, director general de la FUOC, diu que amb aquest nou centre «s'estableix com a punt crític la transferència de coneixement a les empreses des de la Universitat; per aquesta raó la UOC ha fet una aposta decidida per desenvolupar aquest centre mixt amb BDigital. Junts podrem donar una resposta a les necessitats actuals del món de l'empresa i ajudar-la a dissenyar i desenvolupar productes competitius e innovadors que millorin la seva competitivitat en aquest moment de crisi».

A fi d'acomplir aquests objectius, la UOC posarà a la disposició del centre mixt el seu equip d'investigadors i el laboratori d'innovació, a més de tecnologies de fons (background), mentre que BDigital aportarà la seva expertesa en la transferència tecnològica a l'empresa i en el desenvolupament de negoci, i també equip investigador i la sala d'exposicions que és a la planta entresolat de l'edifici Media-TIC (Mezzanine), on s'instal·larà el laboratori d'innovació. El centre mixt serà dirigit pel Dr. Pablo Lara i tindrà el Consell de Direcció per a gestionar els recursos i coordinar les diverses actuacions.

Pla d'actuacions

El Centre de Transferència Tecnològica UOC-BDigital desplegarà principalment activitats de consultoria, laboratori, factoria de productes i formació. Un dels focus de la consultoria serà la producció per comanda d'informes sobre tendències tecnològiques en el sector de l'educació i el coneixement, que valori l'ús de totes les tecnologies digitals en l'àmbit educatiu i del coneixement i identifiqui les tendències esperades. Pel que fa a l'activitat de laboratori, s'engegarà un laboratori d'idees amb una participació estreta de l'empresa, per a investigar noves tendències tecnològiques amb aplicació en l'educació i el coneixement, amb un interès molt centrat en el mercat. La factoria es focalitzarà en la comercialització dels productes i en la definició dels models de negoci associats. Igualment, es preveu fer activitats de formació, centrades en la mateixa activitat del centre mixt, en formats com fòrums sobre casos d'estudis.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.