Notcies

La UOC s'incorpora al patronat de Barcelona Digital
[12/04/2012]
La UOC s'ha incorporat al patronat del centre tecnolgic Barcelona Digital. La integraci de la universitat virtual en l'rgan director s'ha formalitzat el mes de mar durant la reuni del patronat del centre tecnolgic avanat especialitzat en l'aplicaci de les tecnologies de la informaci i la comunicaci (TIC). Aquesta aliana permetr reforar els lligams entre ambdues institucions, especialment desprs de la posada en marxa del Centre de Transferncia Tecnolgica UOC-BDigital, que desenvolupar noves tecnologies i metodologies en el camp de l'ensenyament i el coneixement.

Amb aquest acord, la UOC enforteix el paper de la Universitat al patronat de Barcelona Digital Centre Tecnolgic, que avana en el seu model de dinamitzaci de la innovaci en la indstria catalana i de l'excel·lncia en la recerca aplicada.

El patronat de Barcelona Digital s pblic-privat, amb una majoria formada per empreses lders en l'mbit de les TIC, administracions pbliques i universitats. Aix, s format per la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona; les empreses Abertis Infraestructuras, “la Caixa”, Microsoft, Tecnocom, Telefnica, T-Systems, Unitronics, Fujitsu, Hewlett Packard, IBM i Capgemini, entre altres, i institucions d'ensenyament superior destacades en l'mbit de la recerca TIC, com la Fundaci ESADE, la Universitat Politcnica de Catalunya (UPC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat Rovira i Virgili (URV).

Centre de Transferncia Tecnolgica UOC-BDigital

La UOC i Barcelona Digital han posat en marxa recentment el Centre de Transferncia Tecnolgica UOC-BDigital, que desenvolupar noves tecnologies i metodologies en el camp de l'ensenyament i el coneixement amb l'objectiu de connectar cincies socials, transferncia tecnolgica i negoci. Aix, el Centre dissenyar programes i aplicacions per a captar i empaquetar coneixement, a ms de processos i regles d'aprenentatge i ensenyament, de base altament tecnolgica.

L'activitat del Centre ser, entre altres, desenvolupar programari entorn de temtiques com ara sistemes smart learning, xarxes socials de coneixement, simuladors, disseny de jocs seriosos o serious games (jocs que, a ms d'entreteniment, transmetin missatges o idees sobre mbits com la formaci o l'educaci), realitat augmentada i aplicacions per a dispositius mbils en l'mbit de l'aprenentatge.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.