La UOC s'incorpora al patronat de Barcelona Digital
[12/04/2012]
La UOC s'ha incorporat al patronat del centre tecnològic Barcelona Digital. La integració de la universitat virtual en l'òrgan director s'ha formalitzat el mes de març durant la reunió del patronat del centre tecnològic avançat especialitzat en l'aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Aquesta aliança permetrà reforçar els lligams entre ambdues institucions, especialment després de la posada en marxa del Centre de Transferència Tecnològica UOC-BDigital, que desenvoluparà noves tecnologies i metodologies en el camp de l'ensenyament i el coneixement.

Amb aquest acord, la UOC enforteix el paper de la Universitat al patronat de Barcelona Digital Centre Tecnològic, que avança en el seu model de dinamització de la innovació en la indústria catalana i de l'excel·lència en la recerca aplicada.

El patronat de Barcelona Digital és públic-privat, amb una majoria formada per empreses líders en l'àmbit de les TIC, administracions públiques i universitats. Així, és format per la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona; les empreses Abertis Infraestructuras, “la Caixa”, Microsoft, Tecnocom, Telefónica, T-Systems, Unitronics, Fujitsu, Hewlett Packard, IBM i Capgemini, entre altres, i institucions d'ensenyament superior destacades en l'àmbit de la recerca TIC, com la Fundació ESADE, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat Rovira i Virgili (URV).

Centre de Transferència Tecnològica UOC-BDigital

La UOC i Barcelona Digital han posat en marxa recentment el Centre de Transferència Tecnològica UOC-BDigital, que desenvoluparà noves tecnologies i metodologies en el camp de l'ensenyament i el coneixement amb l'objectiu de connectar ciències socials, transferència tecnològica i negoci. Així, el Centre dissenyarà programes i aplicacions per a captar i empaquetar coneixement, a més de processos i regles d'aprenentatge i ensenyament, de base altament tecnològica.

L'activitat del Centre serà, entre altres, desenvolupar programari entorn de temàtiques com ara sistemes smart learning, xarxes socials de coneixement, simuladors, disseny de jocs seriosos o serious games (jocs que, a més d'entreteniment, transmetin missatges o idees sobre àmbits com la formació o l'educació), realitat augmentada i aplicacions per a dispositius mòbils en l'àmbit de l'aprenentatge.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.