Article

Text complet   [en espanyol] | PDF | 333 kB
Monogràfic complet   [en espanyol] | PDF | 14,3 MB

Monogràfic "Intervenció en salut a la Xarxa"

Experiències d'intervenció en línia amb un disseny híbrid

Manuel Armayones Ruiz (marmayones@uoc.edu)

Professor dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la Universitat Oberta de Catalunya

Investigador del grup PSiNET (IN3)

Noemí Guillamón (nguillamon@uoc.edu)

Professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la Universitat Oberta de Catalunya

Investigadora del grup PSiNET (IN3)

resum

Quan es parla d'intervencions en línia és fàcil pensar que aquest tipus d'intervencions tenen la característica comuna de ser aplicades a distància a una persona que, des del seu domicili, va seguint un tractament, normalment molt estructurat i que li és aplicat per un grup d'experts.

En el bloc d'articles que hi ha a continuació trencarem la idea reduccionista anterior per a oferir un altre tipus d'aproximació, una altra perspectiva de la intervenció en línia, ja que la característica comuna que tenen els dos articles que formen aquest capítol és un caràcter híbrid entre l'atenció i intervenció virtual i la presencial, les quals integren plenament les noves tecnologies en el treball assistencial diari, tant en el marc d'un hospital d'alt nivell de Barcelona, com és l'Hospital Clínic, com en el marc d'un servei d'atenció psicològica com ara el que ofereix el grup Previ.

Els dos articles que formen part d'aquest bloc són els següents:

- "Telemedicina i VIH", de Jordi Blanch, César Cáceres, Meritxell Nomdedeu, Araceli Rousaud, Enrique J. Gómez i Felipe García.

- "La utilització de les noves tecnologies de la informació i la comunicació en Psicología Clínica", de Cristina Botella, Rosa Baños, Azucena García-Palacios, Soledad Quero, Verónica Guillén i Heliodoro José Marco.

paraules clau

atenció domiciliària, atenció multidisciplinària, psicologia clínica, realitat augmentada, realitat virtual, sida, telemedicina, TIC, tractaments psicològics, VIH

Data de presentació:  desembre de 2006
Data de publicació:  març de 2007

BibTeX  Què; és BibTeX?

@ARTICLE{uocpapersD006cast,
AUTHOR = "Manuel Armayones and Noem\'{i} Guillam\'on",
TITLE = "Experiencias de intervención en l\'{i}nea con dise\~no h\'{i}brido",
JOURNAL = "UOC Papers",
YEAR = "2007",
number = "4",
note = "Art\'{\i}culo en l\'{\i}nea",
issn = "",
url = "http://www.uoc.edu/uocpapers/4/dt/esp/armayones_guillamon.pdf"

Tancar [X]

Llicència de Creative Commons Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 2.5 de Creative Commons. Podeu copiar-la, distribuir-la i transmetre-la públicament sempre que citeu l'autor i UOC Papers, no en feu un ús comercial i no en feu obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/deed.ca.