Article

Text complet   [en espanyol] | PDF | 580 kB
Monogràfic complet   [en espanyol] | PDF | 14,3 MB

Monogràfic "Intervenció en salut a la Xarxa"

Experiències d'intervenció en línia en un àmbit: tabaquisme

Josep M. Suelves (josepmaria.suelves@gencat.net)

Professor associat del Departament de Psiquiatria i Psicologia Clínica de la Universitat de Barcelona

Professor col·laborador dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la UOC

resum

Sens cap mena de dubte, el tabaquisme representa un greu problema de salut pública d'àmbit mundial. S'estima que en tot el món el tabac és responsable de gairebé cinc milions de morts prematures a l'any, degudes principalment al paper etiològic del consum de tabac sobre les malalties cardiovasculars, la malaltia pulmonar obstructiva crònica i el càncer de pulmó. A Espanya, s'estima que cada any es produeixen més de cinquanta mil morts degudes al tabaquisme, que representen el 15,5% de totes les morts en persones a partir de 35 anys.

L'article de Mónica Quesada i altres autors publicat en aquest mateix número mostra el desenvolupament i alguns resultats preliminars obtinguts amb el programa "Vida sense tabac", que es fa exclusivament per Internet. Amb gairebé 7.000 tractaments començats i més de 22.600 usuaris registrats, "Vida sense tabac" mostra l'elevada eficiència que es pot esperar de les intervencions terapèutiques basades en Internet.

També en aquest número, Antoni Baena presenta algunes consideracions importants que caldrà tenir en compte en el desenvolupament de cessació tabàquica a la Xarxa i planteja alguns interrogants que s'hauran de respondre.

Així, doncs, és clar que la prevenció i el tractament del tabaquisme constitueixen un àmbit prioritari per al disseny d'intervencions basades en les noves tecnologies, que continuarà creixent paral·lelament al desenvolupament de les polítiques públiques de control del tabaquisme.

paraules clau

salut pública, tabaquisme, teletractament, Xarxa

Data de presentació:  desembre de 2006
Data de publicació:  març de 2007

BibTeX  Què; és BibTeX?

@ARTICLE{uocpapersD003cast,
AUTHOR = "Josep M. Suelves",
TITLE = "Experiencias de intervenci\'on en l\'{\i}nea en un \'ambito: tabaquismo",
JOURNAL = "UOC Papers",
YEAR = "2007",
number = "4",
note = "Art\'{\i}culo en l\'{\i}nea",
issn = "",
url = "http://www.uoc.edu/uocpapers/4/dt/esp/suelves.pdf"

Tancar [X]

Llicència de Creative Commons Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 2.5 de Creative Commons. Podeu copiar-la, distribuir-la i transmetre-la públicament sempre que citeu l'autor i UOC Papers, no en feu un ús comercial i no en feu obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/deed.ca.