Text complet   PDF | 65 kB
Monogràfic complet   PDF | 3 MB

Monogràfic "TIC i treball: cap a nous sistemes organitzatius, noves estructures ocupacionals i salarials, i nous mecanismes d'intermediació"

Qui busca feina a internet?

Elena González-Rodrigo (elena.gonzalez@urjc.es)

Departament d'Economia Aplicada I de la Universitat Rey Juan Carlos

Jorge Sainz-González (jorge.sainz@urjc.es)

Departament d'Economia Aplicada I de la Universitat Rey Juan Carlos

resum

Internet ha comportat un canvi important en la manera de buscar feina. Tanmateix, el canvi no ha afectat tota la població de la mateixa manera. La nostra anàlisi demostra que la població més jove i amb més estudis ha tret més profit de la xarxa. A més, com a instrument, la seva utilització es vincula més a la cerca de feina de persones ja ocupades. Un dels resultats més interessants indica que, proporcionalment, les dones utilitzen més la xarxa per a buscar feina, una dada que és coherent amb els resultats que assenyalen que les estructures tradicionals de contractació les discriminen negativament. Tot i que internet és un instrument en l'evolució del mercat de treball, sens dubte no és la solució als seus problemes ni representa un canvi radical.

paraules clau

cerca de feina, discriminació laboral, internet, mercat de treball, xarxes

Data de presentació:  gener de 2008
Data d'acceptació:  febrer de 2008
Data de publicació:  abril de 2008

Llicència de Creative Commons Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 2.5 de Creative Commons. Podeu copiar-la, distribuir-la i transmetre-la públicament sempre que citeu l'autor i UOC Papers, no en feu un ús comercial i no en feu obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/deed.ca.