Glòria Bordons de Porrata-Doria
bordons@d5.ub.es
Catedràtica d'Escola Universitària del Departament de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona

Doctora en Filologia Catalana gràcies a una tesi sobre Joan Brossa, ha treballat àmpliament sobre l'obra d'aquest poeta. Entre les publicacions brossianes destaquen Introducció a la poesia de Joan Brossa (1988), l'estudi introductori, selecció, taules i propostes didàctiques de Joan Brossa. Poesia i prosa (1995), l'antologia Poemes escollits (1995), la introducció i propostes de l'obra de teatre Calç i rajoles (1999), el guió del vídeo Joan Brossa, prestidigitador de la paraula (1991), la bibliografia completa de Joan Brossa i la seleccionada sobre Joan Brossa al catàleg Joan Brossa o la revolta poètica (2001) i pròlegs i múltiples articles en revistes especialitzades sobre diferents aspectes de la seva obra. D'altra banda, la seva tasca docent i investigadora s'ha centrat bàsicament en l'ensenyament de la llengua i la literatura catalanes, publicant material innovador tant en el terreny de l'aplicació de la lingüística textual a la didàctica del text escrit, com en el camp de la literatura comparada o l'ensenyament de la literatura en general (actualment dirigeix un projecte finançat pel Ministeri de Ciència i Tecnologia sobre poesia i educació). Així mateix ha treballat en la divulgació de la literatura com a Literatura catalana contemporània, manual de 1999 coordinat conjuntament amb Jaume Subirana.