Jordi Jané i Romeu
Actor, escriptor, traductor, radiofonista i crític de circ

Narrativa: obra publicada (extracte)

La cigonya Guita (llibre i CD/K7 amb Toti Soler Quartet, Ed. Joventut).

Estimats pares (amb altres autors, Ed. Planeta, 1996).

Primer capvespre d'estiu i altres contes (Ed. Columna, 1994, premi 24 D'ABRIL, 1993).

Microcosmos (Ed. Selecta, 1988, premi Víctor Català 1987).

Textos dramàtics (extracte)

Escenes i espectacles per a Artristras, Santi Arisa, Hausson, Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega, Festival de Pallassos de Cornellà, etc.

Periodisme i publicacions sobre circ (extracte)

Comentarista i crític de circ, il·lusionisme i titelles en diversos mitjans escrits (Oriflama, Destino, El Noticiero Universal, El Món, Avui, El Observador, Set Dies, Sviluppo dell'arte circense, Circo, Immaginifico, Le Cirque dans l'Univers, etc.).

Centenari Charlie Rivel (Assaig biogràfic i artístic). (Ed. del Departament de Cultura de la Generalitat, abril 1996 i octubre 2000).

Guió i direcció de l'especial de 75' Charlie Rivel, de l'home a la llegenda, per a TVC (28.9.96)

Sebastià Gasch, el gust pel circ (Antologia de textos en col·laboració amb Joan M. Minguet). Edicions del Mèdol, gener 98.

Redacció de les entrades de circ, il·lusionisme, titelles i music-hall per als suplements 26 i 27 de la Gran Enciclopèdia Catalana (1997-2000).

Redacció dels termes de circ i il·lusionisme per a la Gran Enciclopèdia Temàtica (2000).

Curset d'història, tècniques, artistes i filosofia del circ per a alumnes de post-grau de l'UAB a l'Institut del Teatre de Barcelona (1999).

Les arts escèniques a Catalunya (Galaxia Gutenberg-Cercle de Lectors, març 2001).

Rogelio Rivel, l'elegància d'un pallasso, assaig biogràfic inèdit.

Vocabulari català de circ (amb correspondències en francès, italià, anglès i espanyol), en procés d'elaboració.